Altar wprowadza eDOK - system elektronicznej prezentacji dokumentów

Opra. e-sieci. na podst. Altar Sp. z o.o. | 08/10/2008 10:26

Firma Altar rozszerzyła ofertę o rozwiązanie klasy EBPP (Electronic Bill Presentment and Payment). Platforma Prezentacji Dokumentów o nazwie eDOK przeznaczona jest dla: operatorów telekomunikacyjnych, telewizji kablowych, platform telewizji cyfrowej, dostawców energii elektrycznej. Z technologii mogą korzystać również wszystkie inne podmioty, wystawiające faktury za usługi masowe.


REKLAMA




Platforma Prezentacji Dokumentów eDOK stanowi niezależne rozwiązanie, pozwalające na demonstrowanie przez Internet obrazów dokumentów płatniczych. Za pomocą eDok można przedstawić m. in.: faktury elektroniczne (eFaktura) w standardzie zgodnym z obowiązującymi przepisami, korekty wystawionych faktur, czy noty obciążeniowe. Platforma pozwala również na zobrazowanie informacji dotyczących: wpłaty, salda oraz danych o kliencie. Z uwagi na charakter rozwiązania, eDOK umożliwia integrację z systemami bilingowymi zarówno z wykorzystaniem dedykowanych interfejsów, jak również przy zastosowaniu platform integracyjnych. System posiada również możliwość integracji z istniejącymi portalami internetowymi. System eDOK zbudowany jest modułowo. Dzięki temu, możliwe jest dostosowanie platformy do istniejącej infrastruktury informatycznej klienta. Podstawowymi modułami systemu są:
- Moduł Repozytorium (Archiwum e-dokumentów) przechowujący w teczkach klientów obrazy dokumentów, e-faktury, podpisy elektroniczne i inne
- Moduł Bazy Klientów stanowiący repozytorium danych klienta
- Moduł Przetwarzania odpowiedzialny za sporządzenie obrazów dokumentów w oparciu o dostarczone dane w postaci XML
- Moduł Podpisu Elektronicznego (e-Podpis) realizujący funkcję podpisu elektronicznego oraz jego weryfikacji
- Moduł Zarządzania Dostępem, obsługujący autoryzację klientów.
Platforma Prezentacji Dokumentów eDOK jest nowoczesnym rozwiązaniem, pozwalającym na bezpośrednią redukcję kosztów związanych z procesem wystawiania oraz wysyłki dokumentów do klientów. Dzięki zgodności mechanizmów zaimplementowanych w eDOK z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. Nr 133, poz. 1119), platforma pozwala praktycznie wyeliminować korespondencję papierową. Jednocześnie system, stając się źródłem informacji o rozliczeniach z klientem, zmniejsza liczbę kontaktów osobistych i telefonicznych klientów z operatorem, co przyczynia się w znacznym stopniu do redukcji kosztów obsługi. Firma Altar Sp. z o.o. działa na rynku zaawansowanych technologii informatycznych od 1990 roku.