Opra. e-sieci. na podst. Gazeta Prawna | 14/10/2008 09:20
Wyniki tegorocznej sprzedaży samochodów najlepiej świadczą o kryzysie na motoryzacyjnym rynku – do końca roku kupimy około 310 tysięcy aut. O ile początek roku był lepszy, jego ostatnie miesiące przeniosą nie więcej niż 5-6% wzrost.
REKLAMA
Dlatego też konkurencja na rodzimym rynku staje się coraz bardziej zacięta – sprzedawcy już od końca wakacji prześcigają się w promocjach. Dealerzy konkurują nie tylko między sobą, ale też ze sprzedawcami z pozostałych unijnych rynków. Eksperci mówią, że początek roku był bardzo słaby dla sprzedawców aut z segmentu premium, którym dopiero po korektach cen udało się zwiększyć zainteresowanie klientów. Importowi aut z zagranicy coraz mniej sprzyja drożejące euro. Eksperci są zgodni co do tego, że rynek na pewno odczuje skutki światowego kryzysu finansowego, ponieważ klienci, planujący zakup samochodów na razie powstrzymywać się będą od podejmowani tego typu decyzji.