Polacy wskazali produkty, które są ich zdaniem wizytówką Polski

Opra. e-sieci. na podst. www.biznespolska.pl | 15/10/2008 12:01

Wedel wytypowany został przez Polaków jako polska marka ciesząca się największym uznaniem, najczęściej użytkowana i najbardziej godna polecenia. Marka zdobyła 32,6 punktów w 100 - punktowym indeksie zaufania.


REKLAMA




W kategorii produktów gospodarczych wysokie miejsce zajęły marki Zelmer (21,2 pkt) i Polar (18,5 pkt). Wśród materiałów budowlanych najczęściej wymieniany był Atlas (15,1 pkt), natomiast wśród kosmetyków Dr Irena Eris (11,6 pkt). Badania są punktem wyjścia dla organizowanego przez DEMO Effective Launching oraz Kupuj Nasze.PL, I Forum Polskiego Produktu Kupuj Nasze.PL, które odbędzie się 24 października w Gdańsku. Prowadzone w całym kraju badania dotyczyły tego, z jakich marek polskich produktów Polacy czują się dumni, jakimi chcieliby się chwalić za granicą, a jakie są przez nich faktycznie używane. Wnikiem badań jest lista polskich marek godnych zaufania - wizytówek polskiego produktu. Lista sporządzona została na podstawie Indeksu Zaufania do Marki - wskaźnika powstałego w oparciu o spontaniczne oraz wspomagane odpowiedzi respondentów na temat polskich marek oraz ich użytkowania. Badania przeprowadzono w lipcu 2008 roku na reprezentatywnej próbie 1005 respondentów w wieku powyżej 15 lat. Sondaż Omnimas opierał się na wywiadach "twarzą w twarz" w domach respondentów. Wśród wymienianych marek, pytani wskazywali najczęściej produkty spożywcze. Poza Wedlem, największą renomą cieszą się w oczach Polaków producenci napojów (Żywiec Zdrój - 28,4 pkt, Hortex - 24,1 pkt, Tymbark - 20,2 pkt) i alkoholi (Tyskie - 23,1 pkt, Żywiec - 21,9 pkt, Żubrówka - 17,4 pkt). Poza produktami spożywczymi, wysoko uplasowało się także kilka marek z branży AGD, budowlanej, odzieżowej oraz artykułów wykończeniowych np. Amica (15,4 pkt), Dulux (8,7 pkt), Vistula&Wólczanka (11,1 pkt), Opoczno (11,3 pkt). Przeprowadzone przez TNS OBOP badania służyć mają rozpoczęciu dyskusji na temat tego, jakie produkty mogą być wizytówką Polski w świecie oraz co zrobić by rozwijały się one jeszcze szybciej ciesząc się coraz lepszym wizerunkiem. Tematowi temu poświęcone zostanie I Forum Polskiego Produktu Kupuj Nasze.PL, na które zaproszeni są prezesi i top menadżerzy firm. Razem z gronem ekspertów pracować będą oni nad jednym, skutecznym rozwiązaniem, które przyczynić może się do realizacji tego celu. Już dziś swój udział w forum zgłosili twórcy sukcesów takich marek jak: Atlas (Henryk Siodmok), Solaris (Krzysztof Olszewski), W.Kruk (Wojciech Kruk), Jutrzenka, Goplana, Ziołopex (Jan Kolański), Alma (Jerzy Mazgaj), Cisowianka (Krzysztof Weka), Łaciate (Edmund Borawski), Majonez Kielecki (Jerzy Misiak), Zelmer (Jerzy Płocica), Żubrówka (Henryk Wnorowski), Bella (Jarosław Józefowicz ).