Kursy językowe w firmach

Oprac. e-sieci. na podst. www.profi-lingua.pl | 05/12/2008 09:38

Większość pracodawców zdaje sobie sprawę, że podnoszenie poziomu kwalifikacji swoich pracowników daje im przewagę konkurencyjną. Z podobnego założenia wychodzą pracownicy.


REKLAMA




Prawie połowa Polaków, bo aż 47 proc. odczuwa potrzebę poszerzania swoich kwalifikacji i umiejętności, wykazują badania przeprowadzone w maju br. przez Ipsos.Istotne, że w 2000 roku tylko 31 proc. badanych wyrażało zainteresowanie szkoleniem się. Ankietowani chcą przede wszystkim uczyć się języków obcych. Taką chęć zgłosiła prawie co trzecia osoba. Aż 25 proc. badanych zamierzała uczestniczyć w roku bieżącym w jakimś kursie lub szkoleniu, przy czym najczęściej wybór padał na kursy językowe. Nic dziwnego zatem, że zainteresowanie kursami językowymi organizowanymi w firmach stale rośnie. Firmy, które je prowadzą dobierają odpowiedni program zajęć w oparciu o konkretne preferencje zleceniodawców. Ofertę dostosowują do określonych wymagań na podstawie analizy potrzeb oraz testów kwalifikacyjnych przeprowadzonych wśród słuchaczy. Zróżnicowanie oczekiwań zleceniodawców potwierdza Ewa Trębska-Zozula, dyrektor do ds. Studiów w Szkole Języków Obcych Profi-Lingua. - Niektóre firmy oczekują wymiernych efektów nauczania, których potwierdzeniem są określone certyfikaty językowe najczęściej o charakterze biznesowym jak np. LCCI. Takie nastawienie pozwala przyjąć precyzyjny harmonogram nauczania oraz zaplanować efekt i termin jego osiągnięcia. Innym firmom bardziej zależy na osiągnięciu przez pracowników poziomu umiejętności językowych pozwalającego na skuteczną komunikację w pracy. Nie chcą na swoich pracowników nakładać dodatkowej presji związanej z terminami czy egzaminami. Szkolenie językowe odbywa się wtedy najczęściej w atmosferze nieformalnej, co nie oznacza ze nie jesteśmy rozliczani z efektów nauczania. Czasem wykorzystujemy np. autentyczne materiały klienta, ułatwiające uczestnikom szkolenia przyswajanie odpowiedniego rodzaju słownictwa – tłumaczy.