Oprac.e-sieci.pl na podst. www.turez.pl | 15/12/2008 16:05
Wobec słabnącej koniunktury, hotele ratują się drastycznie obniżając swoje ceny. Klienci mogą liczyć na niespotykane dotąd okazje. Nikt nie ma już chyba wątpliwości, że zapoczątkowany w USA kryzys, dotknął większość krajów na świecie. Wobec spadającego popytu na produkty i usługi, firmy zmniejszają produkcję i redukują zatrudnienie. Przeciętni obywatele, w obawie o swoją sytuację finansową, mniej chętnie wydają swoje oszczędności.
REKLAMA
Spowolnienie gospodarki najszybciej uderza w branżę turystyczną. Duża część tego sektora to podróże służbowe, które idą na pierwszy ogień, gdy firmy tną koszty. Również w budżetach rodzinnych, wyjazdy turystyczne to często luksus, który możemy odłożyć na lepsze czasy. Mniejszy ruch turystyczny już dotknął wiele miast europejskich. Obłożenie w hotelach w Rzymie w październiku br. było mniejsze o blisko 18% w porównaniu do ubiegłego roku. W całej Europie zanotowano spadek o ponad 6%. Jest to jednak dobra wiadomość dla osób zainteresowanych rezerwacją wycieczki lub pobytu w hotelu. Właściciele hoteli, próbując zapełnić pokoje, oferują coraz bardziej atrakcyjne promocje. Nie chcąc obniżać swoich oficjalnych stawek, hotele często korzystają z pośrednictwa portali internetowych do dystrybucji swoich najniższych ofert.