Oprac.e-sieci.pl na podst. On Board PR | 16/12/2008 14:35
Rusza kampania promocyjna nowej marki produktów firmy Europlant Phytopharm. Marka Megafyt Biotherapy obejmuje suplementy diety o charakterze para-medycznym i lifestylowym.
REKLAMA
Firma Europlant PhytoPharm, należąca do koncernu NatureNetwork, rozpoczyna kampanię promującą nową markę suplementów diety o nazwie Megafyt Biotherapy. Marka obejmuje dwie podstawowe linie reprezentowane przez 5 różnych produktów Megafyt. Promocja pierwszej grupy będzie skupiona wokół leczniczych aspektów preparatów, wzmocnienia organizmu. Komunikacja drugiej grupy produktowej nawiązywać będzie do lifestylowych aspektów dbania o zdrowie i ciało. Działania promocyjne obejmują ATL, BTL, ambient, PR oraz merchandising, m.in. reklamowe kampanie radiowe i prasowe, sampling, budowanie relacji ze środowiskiem lekarzy, POS-y w aptekach, współpracę z partnerami dystrybucyjnymi. Marka Megafyt Bitherapy obejmie 5 produktów: 2 preparaty w linii medycznej (Vizotrin/Vizotrin Super Plus) oraz 3 produkty w linii lifestyle (Slimitin Man, Slimitin Women, Anti Cellulite). Wszystkie preparaty zostały opracowane w oparciu o substancje pochodzenia naturalnego oraz występują w nowoczesnej formie tzw. kapsułek miękkich (soft gelatine capsules). Obie linie łączy wspólna identyfikacja wizualna opracowana przez firmę Dragon Rouge. „Zależało nam by opakowanie przede wszystkim odzwierciedlało osobowość marki. To co wyróżnia ten projekt to spójna architektura wizualna. Jest ona dostatecznie pojemna by jasno zdywersyfikować linie produktowe, wyróżnić konkretne produkty w linii, nie zakłócając jednak spójności wizerunkowej marki macierzystej. “ – komentuje Jarek Szczepański, Międzynarodowy Dyrektor Marketingu i Sprzedaży firmy Europlant PhytoPharm. Suplementy diety to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku OTC. Szacuje się, że wartość sprzedaży aptecznej suplementów w 2008 r znacznie przekroczy 1 mld PLN. “To atrakcyjny ale bardzo konkurencyjny rynek. 2008 rok cechował się znaczną liczbą nowych ‘launchów’, większość z nich nieudanych. Zaczynamy dochodzić do momentu gdy tylko sprawne i dobrze zarządzane organizacje będą w stanie wprowadzać i utrzymywać na rynku swoje produkty” – dodaje Jarek Szczepański. Wszystkie wprowadzone na rynek produkty po okresie inkubacji zdobyły już kilku procentowe udziały w swoich segmentach, liczone według sprzedaży do konsumenta. Jeden z nich osiągnął nawet kilkunasto-procentowy udział w swoim segmencie. W przyszłości firma planuje wprowadzenie na rynek kolejnych produktów należących do marki Megafyt Biotherapy.