Nowe marki i nowe sklepy - największa rekomercjalizacja w poznańskim Starym Browarze50 50

Oprac. e-sieci. na podst. Stary Browar | 20/02/2009 14:50

Umowy najmu o wartości ponad 6,5 mln EURO zawarł poznański Stary Browar 50 50 z nowymi najemcami, którzy zastąpili wcześniejszych dzierżawców powierzchni, gdzie okresy najmu zakończyły się po 5 latach współpracy. Wymieniono 13 sklepów.


REKLAMA




Pod koniec 2008 roku otwarte zostały 3: debiutujący na rynku poznańskim włoski brand odzieżowy Max&Co, Old Havana z cygarami oraz nowoczesna pijalnia czekolady Van Hellder. W zeszłym tygodniu został otwarty butik Versace Jeans/D&G. Największe zmiany wdrażane są jednak właśnie teraz. Trwają prace wykończeniowe na ponad 1390 m2 w 8 lokalach. Największe z nich należą do hiszpańskiej Grupy Inditex, która w Starym Browarze50 50 otworzy 3 nowe sklepy w tym, na prawie 290m2, pierwszy w Polsce salon marki Zara Home, oferujący artykuły dekoracji i wyposażenia wnętrz. Największy nowy sklep Inditexu w Starym Browarze 50 50 to Stradivarius, który zajmie ponad 420m2. Powstanie także pierwszy w Poznaniu sklep Massimo Dutti na ponad 330m2. Do wiosennych otwarć w lutym i marcu szykują się też butiki Lacoste, Pollini, Cocinelle i Ferre Milano - to pierwsze w Poznaniu sklepy tych marek modowych. Nowy monobrandowy sklep w poznańskim Starym Browarze 50 50 otworzy też Royal Collection, a salon jubilerski W.Kruk powiększy się ponad dwukrotnie i zapowiada, że będzie w nowym designie. Jesienią otwarty będzie sklep niemieckiej marki odzieżowej S.Oliver. Nowe kontrakty w umówionych okresach najmu są warte o prawie 19% więcej niż wcześniejsze umowy dla tych lokalizacji. Zmiany w Starym Browarze50 50 to największa rekomercjalizacja tego Centrum, bo w starszym skrzydle obiektu - Atrium zakończyły się pierwsze pięcioletnie umowy najmu. Oprócz umów z nowymi klientami, renegocjowano i przedłużono umowy najmu z 22 podmiotami, które systematycznie będą odnawiać swoje salony. W najbliższych latach wraz z końcem umów 6 i 7 letnich zmiany będą miały miejsce, ale już nie na tak dużą skalę. W Starym Browarze50 50 jest ponad 200 lokali położonych w dwóch skrzydłach: Atrium - otwartym w listopadzie 2003 roku i Pasażu - uruchomionym w marcu 2007 roku, połączonych przeszkloną i zadaszoną promenadą Dziedzińca Sztuki okolonego dawnymi poprzemysłowymi zabudowaniami XIX browaru Huggerów. Cały obiekt ma ponad 120 tys.m2. Zeszły rok Stary Browar zakończył rekordową odwiedzalnością 14,4 mln osób i - jak podaje zarządca obiektu - rekordowymi obrotami. Stary Browar50 50 należy do firmy Fortis "Nowy Stary Browar" należącej do Pani Grażyny Kulczyk. Właścicielka wdraża w obiekcie ideę 50/50, czyli 50 procent biznesu i 50 procent sztuki. Stary Browar słynie m.in. z tego, że w przestrzeniach handlowych "dzieje się sztuka". Są tam m.in. rzeźba Igora Mitoraja, instalacja Leona Tarasewicza, rzeźby Alessandro Mendiniego i Mr. Kozouzu, a najnowsze to nowoczesna instalacja meksykanina Rafaela Hemmera Lozano oraz kinetyczna instalacja koreańskiego artysty Choe U-Ram - "Ukryty Uśmiech Księżyca". W najbliższym czasie Stary Browar czekają gorące chwile, bo obiekt jest kandydatem do Grand Prix Shopping Center Forum&Award - wyniki już w najbliższy czwartek 19 lutego w Warszawie. Drugą ważną nominacją jest również Best of the Bests, którą w tym roku po raz pierwszy przyzna ICSC Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych - największa organizacja branży centrów handlowych o skali światowej. Wyniki będą ogłoszone w maju w Las Vegas podczas Night of the Stars.