Polska ma szansę stać się potęgą turystyczną

Oprac. e-sieci.pl na podst. gazetaprawna.pl | 01/09/2008 10:39

Polska Organizacja Turystyczna przygotowała raport, z którego wynika, że Polska ma nieograniczony potencjał turystyczny, natomiast brakuje jej dobrej promocji w kraju i za granicą.


REKLAMA




"Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015" zakłada strategię spójnej polityki turystycznej promocji Polski do 2015 roku. Od 2001 do 2007 roku udział gospodarki turystycznej w PKB wynosił 5,7-7,3%. "Dla zwiększenia tego udziału w latach 2008-2015 niezbędny jest wzrost popytu turystycznego (mierzonego wydatkami poszczególnych segmentów rynku turystycznego) w tempie przekraczającym przewidywane tempo wzrostu PKB”. Polska potrzebuje przede wszystkim bardziej efektywnych działań marketingowych, których celem powinno być pokazanie, że jest krajem atrakcyjnym, gościnnym, konkurencyjnym. Żeby tego dokonać, musimy skupić się na stworzeniu sprawnego systemu informacji turystycznej oraz poprawić jakość komunikacji i obsługi turystów.