Oprac. e-sieci.pl na podst. www.mi.gov.pl | 01/09/2008 11:49
Podpisaniem umowy na budowę i eksploatację autostrady A2 na odcinku Nowy Tomyśl - Świecko zakończyły się 30 sierpnia 2008 r. negocjacje pomiędzy stroną publiczną oraz spółką Autostrada Wielkopolska. Budowa ostatniego, zachodniego odcinka autostrady A2 rozpocznie się w marcu 2009 roku, a zakończy pod koniec 2011 roku.
REKLAMA
Do końca 2011 roku wybudowany zostanie kolejny odcinek autostrady, która jest jedną z priorytetowych inwestycji drogowych w związku z organizacją mistrzostw Euro 2012. Dzięki budowie odcinka A2 z Nowego Tomyśla do granicy z Niemcami Polska włączy się w europejską sieć autostrad. 25 sierpnia 2008 r. w Nowych Marzach koło Grudziądza ruszyła budowa 62 km odcinka autostrady A1, która również realizowana jest w systemie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Odcinek autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka będzie najdłuższym odcinkiem autostradowym w Polsce posiadającym betonową nawierzchnię. Nawierzchnia taka charakteryzuje się zdecydowanie większą trwałością, według szacunków będzie mogła być użytkowana bez dodatkowego wzmocnienia przez około 40 lat po wybudowaniu. Cała autostrada A2, łącząca przejścia graniczne w Świecku i Kukurykach, ma liczyć 610 km. Obecnie istnieje 252-kilometrowy odcinek Nowy Tomyśl - Stryków. W grudniu 2008 roku planowane jest oddanie do ruchu odcinka Stryków I - Stryków II o długości 1,7 km, który pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy poza obszar miasta. Kilometr autostrady wyceniono na 12,2 mln euro, koszt ogólny całego przedsięwzięcia to 1 298 127 600 euro.