Oprac. e-sieci.pl na podst. nokia.pl | 08/09/2008 08:20
3 września ruszyła ósma edycja programu Make a Connection – Przyłącz się! Organizatorem akcji są Nokia Poland oraz Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży. Program Make a Connection-Przyłacz się! skierowany jest do młodzieży z całej Polski. Dzięki merytorycznemu i finansowemu wsparciu organizatorów będzie miała ona okazję zrealizować różnorodne projekty wedle własnych pomysłów.
REKLAMA
„Celem programu jest stworzenie młodym ludziom szansy na aktywne kreowanie otaczającej ich rzeczywistości. Działając na rzecz swojej społeczności, mogą oni jednocześnie zdobyć cenne umiejętności i doświadczenie, które później wykorzystają w życiu zawodowym i prywatnym” – mówi Jola Stryjczak, koordynator programu z Nokia Poland.
Osoby w wieku 16-22 lat zainteresowane udziałem w programie mogą w dniach 3 września - 19 października zgłaszać swoje inicjatywy zgodnie z procedurą zamieszczoną na stronie internetowej www.makeaconnection.pl. Grupy młodzieżowe, liczące minimum 8 osób, których pomysły zostaną zaakceptowane, otrzymają dotacje w wysokości od 2.000 do 4.500 zł na realizację zaproponowanych przez siebie projektów na rzecz lokalnej społeczności.
Przed rozpoczęciem projektu liderzy grup będą mieli okazję uczestniczyć w szkoleniach zorganizowanych w ramach programu, które odbędą się w tym roku w grudniu. Pomogą im one efektywnie zarządzać pracą zespołu i zgromadzonymi środkami, będą też szansą na nauczenie się pracy zespołowej, kreatywnego myślenia, podstaw marketingu oraz planowania strategii, zadań i budżetu. Ponadto młodzi będą uczestniczyli w szkoleniach końcowych w czerwcu 2009 r.
Do promocji ósmej edycji programu MaC przygotowują się Regionalne Centra Klubu Alumna. Zorganizują spotkania i warsztaty dla młodzieży, która dopiero zaczyna realizować projekty.
Program Make a Connection - Przyłącz się! realizowany jest w Polsce od 2001 roku. Do tej pory zaangażował ponad 8 tysięcy osób z całej Polski w realizację prawie 500 lokalnych inicjatyw o charakterze artystycznym, edukacyjnym, ekologicznym i sportowym. Dzięki Nokia oraz Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży dotychczas m.in. wybudowano 18 boisk do piłki nożnej, wyremontowano 36 pomieszczeń służących wspólnym spotkaniom i zorganizowano ponad 120 turniejów i rozgrywek sportowych.
Działania podejmowane przez nastolatków w edycji 2007/2008 obejmowały takie projekty jak: „Graffiti - sztuka a nie wandalizm” - ukazujący młodym ludziom alternatywy na spędzanie wolnego czasu, realizowany przez Grupę Wspierania Rozwoju Dzieci i Młodzieży Janosik z Brodnicy czy „Mlodemyslowice.pl - i ty możesz zostać dziennikarzem” - zakładający stworzenie portalu informacyjnego tworzonego przez młodzież i dla młodzieży, realizowany przez Młodzieżową Radę miasta Mysłowice.
O programie Make a Connection
Globalna inicjatywa firmy Nokia oraz International Youth Foundation, prowadzona w ponad 20 krajach na świecie, stwarza młodym ludziom możliwości zdobywania wiedzy oraz umiejętności, które są niezbędne do aktywnego włączenia się w życie społeczne. Programy, realizowane w poszczególnych krajach przez organizacje pozarządowe, są skoncentrowane na rozwoju wśród młodych ludzi podstawowych umiejętności życiowych takich, jak praca w grupie, rozwiązywanie konfliktów, wiara we własne umiejętności, umiejętne stawianie celów. www.makeaconnection.pl
O Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży powstała w maju 1992 r. przy wsparciu International Youth Foundation. Celem jej działań jest wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży. Jest organizacją niedochodową, środki finansowe pochodzą z dotacji i darowizn instytucji oraz osób prywatnych. W ciągu szesnastu lat działalności Fundacja objęła pomocą ponad 500 organizacji pracujących na rzecz dzieci i młodzieży. Dociera z pomocą finansową do najdalszych zakątków kraju. Od września 1992 r. do końca roku 2007 udzieliła 3664 dotacji na łączną kwotę 36 228 893 zł. Każdego roku pomagamy ponad 200 tys. dzieci i młodzieży. www.pcyf.org.pl