Oprac. e-sieci.pl na podst. biznespolska.pl | 09/09/2008 10:29
Jesienią Gdańsk będzie gospodarzem niezwykłego wydarzenia. Top managerzy i prezesi największych polskich firm spotkają się po to, żeby wspólnie zastanowić się co można jeszcze zrobić dla rozwoju polskich produktów. Ojcowie sukcesu rodzimych marek, wizjonerzy, którzy odnieśli sukces po raz kolejny staną przed poważnym wyzwaniem; Jak podnieść samoocenę Polaków tak żeby z dumą używali polskich marek i polecali je innym.
REKLAMA
Organizatorem Forum, które odbędzie się 24. października jest Fundacja Dajesz Pracę.PL, która od pięciu lat zajmuje się wzmacnianiem etnocentryzmu konsumenckiego Polaków. I Forum Polskiego Produktu odbędzie się pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Gdańsk Pawła Adamowicza Celem Forum jest pobudzenie dyskusji oraz rozpoczęcie programu wspierania rozwoju polskich produktów. Dzięki zaangażowaniu ludzi, którzy budowali najcenniejsze polskie marki możliwe jest wypracowanie rozwiązań, których rezultatem będzie zmiana percepcji polskich produktów. U podstaw projektu leży idea konsumenckiego etnocentryzmu, czyli postawy objawiającej się przywiązaniem do rodzimych produktów i marek. Nadrzędnym celem przyświecającym działaniom Fundacji jest uświadomienie ludziom, że ich codzienne wybory przy sklepowej półce mają znaczenie dla kondycji ekonomicznej całego kraju. Pochodzenie produktu jest jednym z kryteriów wyboru dla konsumentów w rozwiniętych gospodarczo krajach i leżą u podstaw ich bogactwa. W Polsce raczkujący etnocentryzm wymaga dalszego umacniania. Barierą dla jego rozwoju jest mentalność Polaków ukształtowana w czasach gospodarki niedoborów, kiedy produkt z importu był synonimem luksusu. Forum ma odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób skutecznie budować pozytywną percepcję polskich produktów i wpływać na ich dynamiczny rozwój.