Jeszcze nigdy tak niewielu nie mogło zrobić tak wiele

Oprac. e-sieci.pl na podst. biznespolska.pl | 03/10/2008 13:19

Przedstawiciele polskiego biznesu spotkają się 24. października w Gdańsku, by wziąć udział w I Forum Polskiego Produktu. Kupuj Nasze.PL.


REKLAMA





Twórcy sukcesu polskich marek i prezesi największych polskich firm będą wspólnie dyskutować o tym, co trzeba zrobić, żeby Polacy z dumą używali polskich marek i polecali je innym. W jaki sposób skutecznie budować pozytywną percepcję polskich produktów i wpływać na ich dynamiczny rozwój? Celem projektu, którego hasło brzmi "Jeszcze nigdy tak niewielu nie mogło zrobić tak wiele", jest wspólne wypracowanie jednego, skutecznego rozwiązania, które wpływać będzie na jeszcze szybszy rozwój polskich produktów. Dotychczas ideę poparli m.in. Edmund Borawski (Mlekpol), Stanisław Bosak (Black Red White), Ryszard Florek (FAKRO), Jan Kolański (Jutrzenka Holding S.A.), Jerzy Mazgaj (ALMA Market S.A.), Krzysztof Olszewski (Solaris Bus & Coach SA), Krzysztof Weka (Nałęczów Zdrój Sp. z o.o.), Wojciech Kruk (W.Kruk S.A.). U podstaw projektu leży idea patriotyzmu konsumenckiego, czyli postawy przywiązania do rodzimych produktów i marek. Pochodzenie produktu jest jednym z kryteriów wyboru dla konsumentów w rozwiniętych gospodarczo krajach i leży u podstaw ich bogactwa. W Polsce raczkujący patriotyzm konsumencki wymaga umacniania. Barierą dla jego rozwoju jest mentalność Polaków ukształtowana w czasach gospodarki PRL, kiedy produkt z importu był synonimem luksusu. W czasie I Forum Polskiego Produktu zostaną przedstawione wyniki badań konsumenckich, przeprowadzonych w lipcu 2008 roku przez TNS OBOP - Partnera Badawczego I Forum Polskiego Produktu. Celem badań było wyłonienie marek, z których Polacy czują się dumni. W trakcie badania respondenci spontanicznie wymienili te polskie marki, które uważają za godne polecenia i którymi chcieliby się chwalić za granicą. Zwycięskie marki zostaną uhonorowane znakiem Wizytówka Polskiego Produktu.