Wierni branży, niewierni firmie

Opra. e-sieci. na podst. pracuj.pl | 16/10/2008 08:24

Tylko co piąty pracujący internauta bierze pod uwagę zmianę branży - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Jobs4, właściciela portali rekrutacyjnych dla przedstawicieli branż IT, sprzedaż i finanse.


REKLAMA




Eksperci Jobs4 zapytali pracujących internautów o ich plany zawodowe. Tylko 15% internautów zdecydowanie nie jest zainteresowanych zmianą pracy. Pozostali badani szukają aktywnie nowej pracy (18%), przeglądają oferty bądź deklarują otwartość na ciekawe propozycje (67%). Większość (79%) skupia się na szukaniu nowych wyzwań w ramach dotychczasowej branży. W badaniu internauci wskazali także, na co zwracają uwagę analizując ogłoszenia rekrutacyjne. - Na pierwszym miejscu jest lokalizacja przyszłego miejsca pracy - mówi Adam Wielebski, prezes spółki Jobs4, prowadzącej portale pracy dla przedstawicieli branż IT, sprzedaż i finanse. Drugą, równie ważną dla badanych informacją jest wysokość wynagrodzenia. Z naszych obserwacji wynika, że danych o zarobkach nie ma w 99% ogłoszeń o pracę. Najpopularniejszym miejscem przeglądania ofert rekrutacyjnych są portale poświęcone pracy, tam szuka ich 82% respondentów. Zdecydowana większość badanych (95%), zainteresowanych zmianą pracy, deklaruje, że chciałaby przeglądać oferty w serwisie rekrutacyjnym dedykowanym swojej branży. Portale pracy, poświęcone konkretnej branży, bądź określonej grupie społecznej od lat zdobywają popularność w Stanach Zjednoczonych. Według szacunków, w 2004 roku należało do nich 40% rynku portali rekrutacyjnych, dwa lata później udział ten zwiększył się do 64%. Amerykanie mogą więc wybierać spośród wielu serwisów. Portale rekrutacyjne, obok informatyków (dice.com), lekarzy, pielęgniarek i farmaceutów (allhealthcareJobs.com) czy wykwalifikowanych urzędników (govermentJobs.com) mają tu na przykład emerytowani wojskowi (VetJobs.com) czy fryzjerzy (stylistjobs.com). W Stanach wiele portali pomaga też znaleźć pracę w określonym regionie geograficznym (np. w JobCircle.com wyniki można zawęzić do kodu pocztowego, regionu bądź odległości nie większej niż np. 10 mil od miejsca zamieszkania). „jawisko specjalizacji portali rekrutacyjnych dotarło też do naszego kraju, ale na razie na znacznie mniejszą skalę. Badania Jobs4 potwierdzają, że polscy internauci chcą korzystać z branżowych portali pracy. Widać to także we wskaźnikach oglądalności serwisów www.jobs4it.pl czy www.jobs4sales.pl - mówi Adam Wielebski. W Polsce największy wybór branżowych portali mają przedstawiciele branż sprzedaż i IT.