Oprac.e-sieci.pl na podst. call2action.pl | 12/11/2008 12:05
Na nośnikach zainstalowanych przez Call2Action w sieci delikatesów Piotr i Paweł oraz fitness klubów Gymnasion, wyświetlane są spoty kampanii „Ograniczenia prędkości ratują życie”. Agencja tym samym wspiera międzynarodową inicjatywę związaną z bezpieczeństwem ruchu na drogach.
REKLAMA
Ogólnopolska kampania społeczna „Ograniczenia prędkości ratują życie” rozpoczęła się 13 października 2008 roku. Dzień ten został ogłoszony przez Komisję Europejską II Europejskim Dniem Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i równocześnie otworzył Tydzień Bezpieczeństwa Drogowego w Polsce. Zaangażowaliśmy się w tę inicjatywę, gdyż chcemy pomóc w budowaniu świadomości społecznej problemu, jakim jest łamanie dozwolonej prędkości na drogach. Ważne dla sukcesu kampanii jest naświetlenie wynikających z tego tragicznych skutków. Zaproponowaliśmy nasze rozwiązania technologiczne, by dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców w miejscach, gdzie ich percepcja jest wysoka. POS TV to nie tylko medium reklamowe. Posługuje się obrazem, który mocno działa na naszą wyobraźnię. A wyobraźnia kierowców, często okazuje się najważniejsza w budowaniu bezpieczeństwa na drogach – mówi Tomasz Sieniutycz, dyrektor biura reklamy w Call2Action. Dwa różne spoty związane z kampanią można zobaczyć na ekranach w sieci POS TV. W ujęciu przedstawiającym spokojne otoczenie, usłyszymy wiadomość nagraną na poczcie głosowej i informującą, że prowadzenie rozmowy w tej chwili jest niemożliwe. Powód tego jednak jest inny niż zazwyczaj, co ujawnia kolejne zdjęcia: poturbowanego roweru na brzegu drogi oraz potłuczonych okularów. Zaledwie tyle wystarczy, by obraz mocno przemówił do naszej wyobraźni. Reszta to tylko statystyki – 15 osób dziennie nie odsłuchuje swoich wiadomości właśnie z powodu przekroczonej prędkości i nie są to tylko kierowcy samochodów. Kampania organizowana jest przez Ministerstwo Infrastruktury, Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego oraz Komendę Główną Policji . Główne wydarzenia w Unii Europejskiej odbyły się 13-ego października pod hasłem „Bezpieczeństwo w naszych miastach”. Każde państwo członkowskie uruchomiło swój program działań lokalnych dostosowanych do problematyki kampanii i specyfiki regionu. W Polsce obchody rozpoczęły się od konferencji, na której zaprezentowana spoty reklamowe również wyświetlane przez Call2Action w sieci POS TV. To pierwsza tego typu współpraca agencji z organizacjami wspierającymi działania społeczne.