Ruszyła kampania informacyjna na temat Funduszy Europejskich

Oprac. e-sieci. na podst. mrr.gov.pl | 19/11/2008 09:05

„Z naszych badań wynika, że osoby zainteresowane Funduszami Europejskimi chcą szukać informacji przede wszystkim w internecie lub kontaktując się z żywą osobą: konsultantem, który poradzi, w jaki sposób można uzyskać dofinansowanie” – powiedziała minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska na konferencji prasowej, która miała miejsce 17 listopada 2008 r. w Warszawie. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego właśnie uruchomiło kampanię promującą dwa źródła informacji – portal internetowy www.funduszeeuropejskie.gov.pl oraz sieć punktów informacyjnych oferujących bezpłatną pomoc ze strony wykwalifikowanych specjalistów.


REKLAMA




To nie jest kampania wyłącznie promocyjna, ona ma pokazać ludziom, gdzie znaleźć pieniądze na swoje przedsięwzięcie. Oczywiście ilość pieniędzy często nie odpowiada skali potrzeb, ale spodziewamy się większej ilości dobrych projektów – zaznaczyła minister Elżbieta Bieńkowska. Z badań przeprowadzonych przez Ministerstwo wynika bowiem, że wiedza wśród Polaków na temat możliwości jakie dają środki europejskie jest nadal niewystarczająca. Celem kampanii jest również rozprawienie się z mitami i nieprawdziwymi informacjami, które narosły wokół tematyki związanej z funduszami unijnymi. – Nie chcemy mówić, że fundusze to prosta materia. To by było nadużycie, ale chcemy pokazać, że bardzo łatwo można dotrzeć do rzetelnych informacji – podkreślił Kuba Janicki, z agencji reklamowej odpowiedzialnej za realizację kampanii zleconej przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Już w tej chwili na terenie Polski, głównie w większych miastach, funkcjonują punkty informujące o Funduszach Europejskich. W tych miejscach można jednak uzyskać ogólne informacje dotyczące Unii Europejskiej lub są to punkty poświęcone poszczególnym programom, najczęściej regionalnym programom operacyjnym. – Nam chodzi o ujednolicenie informacji, żeby osoba, która jest zainteresowana funduszami, ale niewiele wie na ich temat, mogła przyjść i uzyskać wszelkie informacje od początku do końca w jednym miejscu – podkreślała podczas konferencji prasowej dyrektor Departamentu Informacji, Promocji i Szkoleń Anita Noskowska-Piątkowska. Kampania Ministerstwa Rozwoju Regionalnego promująca nowy portal internetowy oraz punkty informacyjne, będzie obejmować przede wszystkim emisję spotów reklamowych w największych stacjach telewizyjnych i radiowych. Ponadto w 51 miastach Polski pojawią się billboardy. Docelowa grupa odbiorców informacji na temat Funduszy Europejskich to 14 milionów ludzi.