Oprac. e-sieci.pl na podst. Gazeta Prawna | 15/07/2008 09:24
Od ponad pół roku obowiązuje ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, ale większość firm prowadzi kampanie reklamowe w takim kształcie, którego właśnie zabrania ustawa.
REKLAMA
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi bardzo wiele postępowań w sprawach firm, które swoimi reklamami łamią przepisy – np. podając tylko ceny netto swoich produktów, sprzedając towary z graisem, które okazują się droższe, niż te bez gratisów, czy podających najkorzystniejsze oprocentowanie lokat, ale obowiązujące tylko w jednym miesiącu. Konsumenci, do czasu zanim zacznie być przez firmy respektowana ustawa, nie mają szans obronić się przed nieuczciwym marketingiem. Dlatego warto czytać na ofertach i marginesach materiałów reklamowych wszystko to, co napisane jest bardzo drobnym drukiem, pozwoli nam to poznać także te mniej korzystne dla nas strony oferty.