Raporty bieżące spółek. Nowe rozwiązania poprawią komunikację spółek z rynkiem

Oprac. e-sieci. na podst. gpw.pl | 28/11/2008 12:17

Od 1 stycznia 2009 roku spółki giełdowe będą mogły przekazywać raporty bieżące w trakcie sesji giełdowej. Zmiany zasad w tym zakresie stanowią kolejną, po Programie Wspierania Płynności, inicjatywę GPW, która powinna korzystnie wpłynąć na jakość komunikacji spółek giełdowych z inwestorami.


REKLAMA




- Giełda w pełni popiera wolność wyboru emitentów – z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa – co do momentu opublikowania danego raportu bieżącego. Korzystając z tej swobody spółki notowane na giełdzie powinny jedynie mieć na względzie to, że w interesie spółki i całego rynku giełdowego jest, aby pomiędzy inwestorami a spółką istniała stała więź komunikacyjna będąca osnową dobrych relacji inwestorskich. To z kolei pozytywnie wpłynie na płynność i bezpieczeństwo obrotu instrumentami finansowymi – powiedziała Beata Jarosz, Członek Zarządu GPW. Warszawska Giełda stale rozwija narzędzia, z jakich mogą korzystać inwestorzy przy podejmowaniu swoich decyzji. W celu szybkiego i łatwego dostępu do wszelkich informacji na temat spółek notowanych na GPW już ponad półtorej roku temu GPW wspólnie z PAP uruchomiła portal GPWInfoStrefa. - Jest to pierwsze miejsce w Sieci, które oferuje kompleksowe i zebrane w jednym miejscu informacje na temat spółek notowanych na rynkach giełdowych w Warszawie. W serwisie tym zamieszczane są również raporty bieżące spółek i m.in. za pomocą tego narzędzia inwestor będzie miał dostęp do raportów bieżących – mówi Beata Jarosz. - Zmiany zasad publikowania raportów bieżących, mechanizm motywacyjny zawarty w Programie Wspierania Płynności będzie sprzyjało wszystkim uczestnikom rynku giełdowego. Ich wdrożenie, w połączeniu z innymi działaniami GPW, takimi jak implementacja Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW, tworzenie nowych narzędzi informacyjnych (na czele z serwisami GPWInfoStrefa.pl i WSEInternational.eu) oraz działaniami w sferze edukacji inwestorskiej, spowoduje podwyższenie jakości relacji inwestorskich i komunikacji spółek giełdowych z rynkiem, a co za tym idzie wzmocnienie reputacji rynku giełdowego i jego międzynarodowej pozycji – komentuje działania podejmowane przez Giełdę Beata Jarosz, Członek Zarządu GPW.