Oprac. e-sieci.pl na podst. www.nvidia.pl | 09/09/2008 13:56
Firma NVIDIA ogłosiła, że Gearbox Software wprowadzi wsparcie dla technologii NVIDIA PhysX™ w nadchodzących tytułach, Borderlands, Aliens: Colonial Marines, and Brothers in Arms: Hell’s Highway, w celu wzbogacenia wrażeń w grach o ciekawszym otoczeniu.
REKLAMA
Technologia NVIDIA PhysX składa się z silnika fizycznego, API, oraz platformy oprogramowania pośredniego, co pozwala twórcom oprogramowania na dodawanie nowego poziomu realizmu w ich grach na wszystkich głównych platformach, m.in. Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360 i komputerach PC. Technologia PhysX może być uruchamiana na procesorze ogólnym oraz na dowolnym procesorze graficznym obsługującym technologię CUDA, w tym wielu obecnych i przyszłych układach NVIDIA GeForce. Architektura równoległego przetwarzania wielu rdzeni procesora graficznego GeForce pozwala uzyskać 10 do 20 razy większą złożoność grafiki niż jest to możliwe w przypadku zwykłego CPU. Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele procesorów graficznych. „Wykorzystujemy PhysX we wszystkich naszych grach 3D, w tym Brothers in Arms, Aliens: Colonial Marines i Borderlands”, powiedziała Corrinne Yu, szefowa działu technologii w firmie Gearbox Software. „Spoglądając w przyszłość, wykorzystanie równoległej architektury GPU do przetwarzania fizyki ma po prostu sens. Umożliwia to akcelerację niemal wszystkiego, od zderzeń ciał sztywnych, fizyki pojazdów, kolizji z elementami podlegającymi zniszczeniu i wielu innych efektów. Gracze będą mogli obcować z postaciami, obiektami i efektami, które dynamicznie oddziałują ze swoim środowiskiem w taki sam sposób, jak to ma miejsce w rzeczywistym świecie”. Pierwszy tytuł z nowej serii science-fiction, Borderlands, łączy najlepsze elementy z osławionych gier akcji FPP Gearbox Software z możliwościami personalizacji gry przez graczy i walkami z pojazdów w celu stworzenia niepowtarzalnego doświadczenia czerpanego z gry.