Oprac. e-sieci.pl na podst. onet.pl | 05/09/2008 14:41
Parlament Europejski zwrócił się do reklamodawców, żądając od nich "bardziej odpowiedzialnej postawy redakcyjnej wobec przedstawień skrajnie chudych kobiet jako wzorów do naśladowania".
REKLAMA
Komisja zwraca uwagę na to, że w większości reklam przedstawia się bardzo chude kobiety, a to ma niezmiernie negatywny wpływ na samoocenę oglądających reklamy przedstawicielek płci pięknej. Komisja skrytykowała także wykorzystywanie w reklamach stereotypów płciowych "co stanowi przeszkodę dla stworzenia nowoczesnego i egalitarnego społeczeństwa". Szukać przykładów nie trzeba długo – większość firm, które reklamują detergenty faworyzuje wizerunek kobiety, jako zaniedbanej kury domowej, nie radzącej sobie nawet z utrzymaniem czystości we własnym mieszkaniu, koncerny kosmetyczne natomiast wykorzystują wizerunki pięknych, doskonałych, (czytaj chudych) kobiet. Wszystkie te czynniki, do których tak chętnie sięgają reklamodawcy, mogą mieć negatywny wpływ na dzieci i młodzież. Bruksela zdecydowała się na kampanię społeczną, która miałaby uświadomić społeczeństwo, że reklamy niekiedy w sposób seksistowski pokazują kobiety i mężczyzn. Komisja żąda także od reklamodawców przedstawiania "bardziej realistycznych wizerunków ciała".