Oprac. e-sieci.pl na podst. www.onboard.pl | 11/09/2008 13:35
52% Polaków boi się międzynarodowej kompromitacji podczas gdy takie obawy ma zaledwie 17% mieszkańców Ukrainy – wynika z raportu opublikowanego przez firmę doradczą On Board PR i San Markos.
REKLAMA
Raport Euro 2012: Nadzieje i obawy przygotowany przez firmy On Board PR i San Markos przedstawia wyniki badań opinii mieszkańców Polski i Ukrainy na temat wspólnej organizacji piłkarskich mistrzostw świata w 2012 r. Z raportu wynika m.in., że Polacy, częściej niż mieszkańcy Ukrainy oczekują, że Euro 2012 przyniesie wymierne korzyści gospodarcze i społeczne. Mają też dużo więcej obaw związanych z organizacją mistrzostw. "W Polsce obawy o utrzymanie Euro są jednym z najważniejszych tematów, a w mediach pełno jest bardzo krytycznych komentarzy. Z komunikacyjnego punktu widzenia organizatorzy po stronie Ukraińskiej są więc w dużo lepszej sytuacji. To kwestia m.in. zaufania do polityków i do Państwa w ogóle" - komentuje Norbert Ofmański, dyrektor zarządzający firmy doradczej On Board PR. Blisko 60% Polaków oczekuje po Euro rozwoju gospodarczego dzięki inwestycjom związanym z mistrzostwami, a ponad 40% liczy na wzrost liczby miejsc pracy. Mieszkańcy Ukrainy najbardziej liczą na poprawę wizerunku swojego kraju. Na wzrost gospodarczy czeka zaledwie ok.30% badanych, a na wzrost liczby miejsc pracy ok.20%. Oba narody zdecydowanie różnią się pod względem obaw, związanych z organizacją Euro. Podczas gdy ponad połowa Polaków boi się kompromitacji z powodu opóźnień, blisko połowa naszych wschodnich sąsiadów nie ma w związku z Euro żadnych obaw. Jeśli już obawiają się czegokolwiek, to przede wszystkim paraliżu kraju z powodu niewystarczającej ilości dróg i hoteli oraz chuligańskich wybryków zagranicznych kibiców. Zarówno Polacy, jak i mieszkańcy Ukrainy oczekują łatwiejszego dostępu do informacji związanych z Euro 2012. Dla zaniepokojonych losami mistrzostw Polaków najistotniejsze są informacje o postępach inwestycji, natomiast spokojniejsi sąsiedzi najchętniej dowiadywaliby się więcej o sprawach gospodarczych związanych z Euro. Zarówno Polacy jak i Ukraińcy zdecydowanie oczekują intensywniejszych działań promujących mistrzostwa za granicą. W Polsce deklaruje tak aż 80% badanych, a na Ukrainie blisko 70%.