„Klatka B” – podbija Internet

Opra. e-sieci. na podst. www.Tivi.pl | 29/09/2008 12:55

Pierwsza seria „Klatki B" - serialu internetowego emitowanego od czerwca 2008 na www.tivi.pl - szybko okazała się ogromnym sukcesem. Ten bezprecedensowy w polskim Internecie projekt przyciąga każdego dnia kilkudziesięciotysięczną publiczność. Bardzo aktywni widzowie dokładnie analizują poszczególne odcinki produkcji - sceny, słowa, pojedyncze klatki i przedmioty.. Liczba komentarzy i dyskusji do każdego odcinka osiąga rekordowe, wielotysięczne pułapy.


REKLAMA




Projekt „Klatka B" zrealizował student socjologii, wynajmujący mieszkanie na jednym z blokowisk dużego miasta w Polsce. W trakcie serialu występuje on sporadycznie, widzimy go głównie podczas przesłuchania na policji. Tam bowiem właśnie doprowadziły go „zabawy" z kamerą wśród sąsiadów...Z każdym odcinkiem fabuła staje się coraz bardziej emocjonująca i zagmatwana, ociera się o egzorcyzmy, tajne eksperymenty, zniknięcia. Z każdym odcinkiem pojawia się coraz więcej zagadek, które próbują rozwiązywać na bieżąco przede wszystkim widzowie serialu. W Internecie powstały już niezależne fankluby produkcji, fora i grupy dyskusyjne. Główną bohaterkę serialu, Panią Barbarę, już po pierwszych odcinkach okrzyknięto gwiazdą polskiego Internetu. Dziś jest zapraszana do najpopularniejszych programów telewizyjnych. Oglądalność krótkich klipów z monologami Pani Barbary osiąga wielomilionowe rekordy. W serwisie You Tube jej serialowe opowieści cieszą się większą popularnością (w sumie ponad 10 mln odsłon - od czerwca do września 2008) niż np. teledyski gwiazd muzycznego showbiznesu jak Feel czy Stachursky. Na samym portalu klatkab.tivi.pl odcinki serialu przekroczyły już 1,5 mln odsłon. „Klatka B jest swojego rodzaju fenomenem. Pierwszy raz w historii projekt przeznaczony do internetu zostaje zauważony przez inne media, np. TVN. To w Polsce nowe i zupełnie bezprecedensowe zjawisko. Pani Barbara, główna bohaterka, kobieta dynamit, została okrzyknięta Królową Internetu, detronizując już po pierwszym odcinku Klatki B wszystkich dotychczasowych herosów polskiej sieci. Projekt w niedługim czasie stał się przedsięwzięciem kultowym, jest szeroko komentowany i cieszy się ogromną popularnością" - mówi Marcin Męczkowski, członek zarządu A2 Multimedia, spółki należącej do Agory i ATM Grupy. Niezwykły sukces „Klatki B", która w bardzo krótkim czasie stała się pozycją „kultową" dla szerokiej grupy internautów, skłonił twórców do kontynuowania serialu. Od dziś kolejne odcinki będzie można oglądać w poniedziałek i czwartek, na pewno do końca roku 2008. Platforma TiVi.pl wystartowała w grudniu 2007 roku i należy do spółki A2 Multimedia, utworzonej przez Agorę S.A. i ATM Grupę. W ofercie serwisu znajdują się takie seriale jak „Klatka.B", „Pitu, Pitu", „Łazienka" czy „Waga", cieszące się popularnością zwłaszcza wśród młodych internautów. Dzięki dostępnym w serwisie mechanizmom społecznościowym, wokół produkcji TiVi.pl gromadzi się coraz większa społeczność użytkowników, śledzących i komentujących poczynania bohaterów seriali prezentowanych na platformie. A2 Multimedia, korzystając z własnej platformy Tivi.pl, od początku intensywnie eksperymentuje z różnymi formami wideo w Internecie. Firma konsekwentnie pracuje nad uatrakcyjnieniem serwisu o kolejne nowe produkcje, których premierę zapowiada na styczeń 2009.