Oprac. e-sieci.pl na podst. www.marketing-news.pl | 11/07/2008 20:59
Wątki erotyczne należą do najbardziej skutecznych bodźców, jakie mogą zostać zastosowane przez specjalistów od reklam. Im bardziej pikantna i wzbudzająca emocje reklama, tym większa pewność sukcesu reklamowanego produktu.
REKLAMA
Wątki erotyczne pojawiać się mogą w reklamach w sposób zupełnie jawny, jak też w zawoalowany i nie ma znaczenia, czy reklamujemy jogurt, cygara, czy samochody. Erotyczne reklamy przybierać mogą także bardzo różne kształty – od niewinnej, lekkiej erotyki ,po niesmaczne i utrzymujące się na granicy wulgarności, wycofywane najczęściej po kilku emisjach z powodu zbyt dużych kontrowersji jakie wzbudzają. Niemal wszystkie erotyczne reklamy skierowane są do mężczyzn – kreowani są w nich, oczywiście tylko konsumenci reklamowanego produktu, na zdobywców, kobiety zaś to ich potencjalna zdobycz, ich jedynym atrybutem są ładne ciała, chociaż brak racjonalnego myślenia, to pewnie też w tym przypadku „zaleta”. Jeżeli chodzi o przykłady, nie trzeba nawet zbyt długo się zastanawiać nad podaniem tych najbardziej charakterystycznych. Reklama dezodorantu AXE, w której widzimy jak zapach działa na kobiety - tracą nad sobą panowanie, zamieniając się w przepojone rządzą samice. Z drugiej strony reklama nowego operatora komórkowego dla mężczyzn Mobilking, w której jedynymi zaletami kobiet są duże biusty, zgrane pośladki i skąpe ubrania.