Polscy mężczyźni nie angażują się w serialowe produkcje

Oprac. e-sieci. na podst. wirtualnemedia.pl | 19/11/2008 14:11

Seriale emitowane w polskich stacjach telewizyjnych śledzą głównie kobiety. Spośród przeszło 30 produkcji, zbadanych dla WIRTUALNEMEDIA.PL przez AGB Nielsen Media Research, tylko trzy „Włatcy Móch”,„Świat według Kiepskich”oraz „Skazany na śmierć” mają w swoim profilu przewagę mężczyzn.


REKLAMA




Płeć brzydka chętnie wybiera także „CSI – Kryminalne Zagadki Las Vegas” (46,82 proc. widowni) oraz serial komediowy „Daleko od noszy” (46, 44 proc. widowni). Na drugim biegunie są „Na Wspólnej”, „Barwy szczęścia”, „Samo życie” i „Moda na sukces”, produkcje te mają w swoim profilu widzów jedynie 29 – 33 proc. mężczyzn. Biorąc pod uwagę miejsce zamieszkania, znaczna część widzów serialowych produkcji żyje na wsi (aż 45,7 proc. widzów „Barw szczęścia” i 44,79 proc. widzów „Bulionerów”). Wiejska widownia ogląda także „Skazanego na śmierć”, „Świat według Kiepskich” , „Ranczo” i „Plebanię”. W największych miastach królują produkcje emitowane przez TVN. Osoby zamieszkujące w ośrodkach, które mają ponad 200 tys. mieszkańców stanowią aż 32,95 proc. widzów „Twarzą w twarz” i 30,76 proc. „Niani”. Wśród produkcji emitowanych przez Polsat najwyższą ilość wielkomiejskich widzów mają „Kości” (23 proc.), a przez TVP "Zagubieni" (21,35 proc.). Najwięcej procent widzów z wykształceniem podstawowym ma serial „Świat według Kiepskich” (54,86 proc.), zaś z wykształceniem wyższym „Teraz albo nigdy!” (16,48 proc.).