Oprac. e-sieci.pl na podst. www.marketing-news.pl | 14/08/2008 15:37
Firma Wrangler zorganizowała nową kampanię reklamową pod hasłem „wszyscy jesteśmy zwierzętami”. Film „prawie” przyrodniczy pokazuje leśną dzicz gdzieś w Stanach Zjednoczonych – z mroku wyłaniają się kontury tajemniczych, półnagich istot, których spokój zakłócony został obecnością kamer. Okazuje się, że są nimi…ponętne modelki ubrane jedynie w dżinsy Wrangler.
REKLAMA
Twórcy filmu chcieli uchwycić zwierzęcą, dziką naturę człowieka. Naturę, której nie da się ukryć pod płaszczykiem kultury i dobrego wychowania. Te ostatnie wręcz ograniczają naturalną ekspresję człowieka, jego instynkty i rządze. Prawdziwym wyzwoleniem dla ludzi, co już w XVIII wieku stwierdził Jan Jakub Rousseau, jest powrót do dzikości. Paradoks reklamy, i zarazem koncepcji powrotu do dzikość, polega na tym, że sugeruje się w niej, iż to właśnie strój wyraża najlepiej dziką swobodę człowieka. Sam pomysł jest dość interesujący, ale raczej dzikości w Europejczykach nie wzbudzi…