Oprac. e-sieci.pl na podst. www.biznesnet.pl | 19/08/2008 09:26
Operatorzy komórkowi działający w Polsce już w sierpniu rozpoczęli pilotażowy program przygotowujący do wprowadzenia na polski rynek fotokodów.
REKLAMA
Co kryje się pod tą nazwą i co oznacza dla przeciętnego użytkownika? Fotokody opierają się na sposobie zapisywania informacji w postaci niewielkich czarno-białych obrazków, zbudowanych z kwadratów. Zbliżenie do nich telefonu komórkowego umożliwia dostęp do dodatkowych treści, najczęściej poprzez automatyczne przekierowanie na określoną stronę internetową. Dla przykładu – fotokod na przystanku autobusowym poinformuje użytkownikakiedy przyjedzie autobus, w restauracji pokaże skład zamówionej potrawy, natomiast w katalogu turystycznym zaprezentuje film o hotelu, w którym mielibyśmy zamieszkać wybierając określoną ofertę. Aby korzystaćz nowej usługi musimy mieć telefon komórkowy z aparatem fotograficznym i aplikacją, którą będzie można pobrać nieodpłatnie. Sama usługa również będzie bezpłatna – zapłacimy tylko za połączenie z Internetem w celu pobrania dodatkowych treści. Zaawansowanie prac nad fotokodami wskazuje na to, że najszybciej wprowadzi je Orange. Już teraz, wysyłając SMS-a o treści Fotokody pod bezpłatny numer 8085, można pobrać aplikację do odczytywania kodów 2D. W Plusie usługa dostępna będzie za rok.