Opra. e-sieci. na podst. www.biznespolska.pl | 24/09/2008 14:52
Zarząd Platformy Mediowej Point Group podpisał porozumienie inwestycyjne ze spółką Smart Marketing Solutions reprezentowaną przez Andrzeja Miękusa. Porozumienie dotyczy udziału PMPG w projekcie wydawniczym związanym z wprowadzeniem na rynek ekskluzywnego magazynu kwartalnego "MaleMEN". Pierwszy numer magazynu ukaże się na początku października. Do realizacji porozumienia utworzona zostanie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Next Media, która przejmie od SMART wszelkie umowy związane z wydawaniem magazynu "MaleMEN", w tym w szczególności umowy dotyczące sprzedaży powierzchni reklamowych, dystrybucji magazynu oraz tworzenia treści.
REKLAMA
"MaleMEN" znakomicie uzupełni portfolio Platformy Mediowej Point Group, która do swoich czasopism związanych z popkulturą i kulturą czasu wolnego stopniowo włącza też rynek premium - rynek luksusowych czasopism z najwyższej półki kierowanych do bardzo precyzyjnie określonych grup odbiorców. Dzięki temu możemy zaoferować naszym klientom dotarcie do najbardziej interesujących grup docelowych i czerpanie korzyści z efektu synergii" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu PMPG SA. Dodaje, że "MaleMEN" ma wszelkie zalety, aby zdobyć jeden z najbardziej lukratywnych segmentów rynku. Pierwszy numer magazynu "MaleMEN" trafi na rynek na początku października 2008 r. Redaktorem naczelnym magazynu jest Olivier Janiak, funkcję fashion editora pełni Robert Serek, a dyrektorem artystycznym został Louis Flannigan. "Magazyn w dużym stopniu będzie traktował o modzie i stylu, ale chcemy o tym opowiedzieć przez pryzmat ludzi" - mówi Andrzej Miękus, prezes Smart Marketing Solutions, który obejmie funkcję prezesa Next Media, wydawcy "MaleMEN". Miękus zwraca uwagę, że na polskim rynku wydawniczym istnieje luka w segmencie prasy męskiej - nie ma na nim ani jednego pisma luksusowego kierowanego do mężczyzn. Jego zdaniem, traktowanie jako luksusowych pism typu "VIP", "Gentelman", czy nawet "Playboy" i "Men's Health", jest nieporozumieniem. Na świecie na tej półce znajdują się takie tytuły, jak "GQ" czy "Arena". "MaleMAN" ma wypełnić lukę wynikająca z braku na polskim rynku magazynów typu premium kierowanych do mężczyzn. Grupą docelową magazynu są mężczyźni powyżej 30 roku życia, mieszkający w dużych miastach, o wysokich dochodach i wysokim poziomie wydatków. Nakład "MaleMEN" ma wynosić ok. 70 tys. egzemplarzy, z czego 50 tys. wysyłanych będzie bezpośrednio do uczestników wybranych programów lojalnościowych partnerów wydawcy. Wśród partnerów strategicznych magazynu są m.in. Vistula&Wólczanka S.A., Deutsche Bank oraz Bentley. Ok. 10 000 egzemplarzy trafi do ściśle wyselekcjonowanych miejsc (sklepy sieciowe partnerów, luksusowe hotele, restauracje, ośrodki SPA), a jedynie kilka tysięcy będzie dostępnych w otwartej sprzedaży.