Oprac. e-sieci.pl na podst. Informacja Prasowa | 25/09/2008 11:44
DITEL S.A. i pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne - najwięksi wydawcy na rynku yellow pages - rozpoczęli ogólnopolską kampanię promującą ofertę połączonych korzyści. Celem akcji jest prezentacja nowych książek telefonicznych, dostępnych również w wersji CD oraz serwisów internetowych zawierających dane teleadresowe przedsiębiorstw. Współpraca DITEL i pkt.pl tworzy nową jakość na rynku yellow pages. DITEL SA i pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne należą w 100% do Grupy EDSA (Directories HOLDINGS SWEDEN AB).
REKLAMA
DITEL SA obecny jest na rynku od 2002 roku, pkt.pl funkcjonuje na polskim rynku yellow pages. od 15 lat. W czerwcu 2007 European Directories S.A. nabyła 100% udziałów w pkt.pl, a w czerwcu 2008 kupiła 100% akcji DITEL SA. Łącznie firmy mają ponad 50% udział w rynku yellow pages w Polsce, ponad 6 mln nakładu publikacji oraz ponad 3 miliony unikalnych użytkowników internetu, dzięki czemu proponują klientom najatrakcyjniejszą ofertę. „Wartość rynku yellow pages szacowana jest na około 300 mln zł dlatego zależy nam, aby dobrze wykorzystać potencjał obu spółek w walce o udziały rynkowe. Połączone siły DITEL i pkt.pl zaowocowały wzmocnioną siecią dystrybucji oraz większym dotarciem do odbiorców indywidualnych, firm oraz instytucji. Jesteśmy pewni, że zarówno nasi użytkownicy, jak i klienci odczują widoczną poprawę przy korzystaniu z tak szerokiej oferty" - mówi Piotr Strzałkowski, prezes pkt.pl i Ditel SA. Wspólna propozycja produktowa DITEL i pkt.pl dociera łącznie do ponad 10 milionów użytkowników. Produkty DITEL i pkt.pl stanowią komplementarną ofertę w zakresie white pages.i yellow pages. Książka telefoniczna pkt.pl jest źródłem danych teleadresowych firm i instytucji. Natomiast "Książki telefoniczne tel.", wydawane przez DITEL, obok danych teleadresowych przedsiębiorstw, jako jedyne na rynku zawierają spisy klientów indywidualnych TP SA. Bazy danych firm dostępne są w wersji CD oraz w serwisach on-line. Spółki DITEL i pkt.pl intensywnie rozwijają także narzędzia internetowe. W czerwcu 2008 ruszył m.in. serwis www.mobile.pkt.pl, który umożliwia korzystanie z zasobów pkt.pl za pomocą telefonu komórkowego. Przy współpracy z portalem WP.pl uruchomiono również serwis geolokalizacyjny DoCelu.pl (www.docelu.pl). Skomponowane w ten sposób produkty stanowią kompleksową i unikalną propozycję na rynku yellow i white pages. Dzięki nim reklamodawcy mogą zwiększyć efektywność w dotarciu do różnych grup odbiorców. We wrześniu materiały reklamowe dotyczące nowej oferty ukażą się w prasie regionalnej (Nowe Wiadomości Wałbrzyskie, Tygodnik Dzierżoniowski, Wiadomości Świdnickie, Tygodnik Podlaski), a w dalszej kolejności także w wybranych tytułach magazynów Wydawnictwa MURATOR. (Ponadto, w październiku na antenie Radia Zet oraz stacji lokalnych wystartuje emisja spotów radiowych. W ramach reklamy zewnętrznej od października billboardy pojawią się na ulicach Warszawy, Poznania, Krakowa, Wrocławia i Trójmiasta. Projekt kreatywny całości kampanii przygotowała Agencja Open. Za planowanie i zakup mediów odpowiada Dział Marketingu spółek DITEL i pkt.pl. Celem ogólnopolskiej kampanii jest przedstawienie nowych możliwości reklamowych, jakie powstały dzięki współpracy DITEL i pkt.pl. Wspólna oferta jest obecnie jedną z najciekawszych propozycji na rynku yellow pages. Nasi klienci uzyskują dostęp do rozbudowanych zasobów informacyjnych oraz szerszy pakiet narzędzi internetowych" - powiedziała Małgorzata Olszewska, Dyrektor Marketingu DITEL SA i pkt.pl.