Opra. e-sieci. na podst.www.kolastyna.pl, | 30/09/2008 12:38
Grupa Kolastyna SA - jeden z czołowych polskich producentów kosmetyków pielęgnacyjnych - decyzją Giełdy Papierów Wartościowym przeniesiona została z sektora: handel do nowo utworzonego: przemysł farmaceutyczny. W ramach nowego podziału GPW wyodrębniła trzy sektory: farmaceutyczny, motoryzacyjny oraz tworzyw sztucznych. Zmiany weszły w życie z dniem 22 września 2008.
REKLAMA
Wraz z Grupą Kolastyna GPW przeklasyfikowała 8 spółek, w tym: Bioton, Cormay, Htlstrefa, Hygienika, Nepentes, Pegas, Pollena Ewa oraz Teresa Medica. Przynależność do nowego sektora jest w ocenie Grupy znacznie bliższa rodzajowi prowadzonej działalności. Obecność w nim podkreśla wagę wykorzystania nowoczesnych rozwiązań technologicznych i innowacyjnych receptur kosmetycznych opracowywanych w laboratorium badawczym Grupy Kolastyna. „Nowa klasyfikacja jest dla nas w pełni satysfakcjonująca. Znaleźliśmy się w bowiem wśród liczących się spółek z branży kosmetyczno-farmaceutycznej. To z pewnością działa mobilizująco i zachęca do podejmowania kolejnych działań, które będą miały znaczący wpływ na rynkową pozycję spółki. Z myślą o inwestorach i dalszym rozwoju dołożymy wszelkich starań, by systematycznie budować wartość Grupy Kolastyna" - mówi Jacek Szkurłat, prezes zarządu Grupy Kolastyna. Grupa Kolastyna podejmuje liczne przedsięwzięcia mające na celu umocnienie pozycji spółki wśród krajowych producentów kosmetyków pielęgnacyjnych i systematyczne rozszerzanie portfolio produktów. We wrześniu spółka wzbogaciła markę Miraculum o serię preparatów różanych do pielęgnacji twarzy i ciała La Rose, natomiast w sierpniu o linię czterech preparatów do demakijażu Pure Pleasure. Grupa Kolastyna jest jedną z wiodących firm produkujących kosmetyki oraz liderem na rynku kosmetyków do opalania. Co piąty sprzedawany w Polsce kosmetyk słoneczny jest produkowany przez Kolastynę. W I półroczu 2008 roku zysk netto Grupy Kolastyna kształtował się na poziomie 2,64 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 70% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Przychody ze sprzedaży wyniosły 52,16 mln zł i były natomiast o niemal 14% wyższe niż w I półroczu 2007 roku. W 2007 roku skonsolidowane przychody Grupy ze sprzedaży wyniosły 93,1 mln zł, a zysk netto 4,44 mln zł.