Agora podtrzymuje prognozy wydatków na reklamę

Opra. e-sieci. na podst. gpwinfostrefa.pl | 16/10/2008 13:01

Agora podtrzymuje swoje sierpniowe prognozy odnośnie wzrostu wydatków na reklamę w telewizji, radio i outdoorze, mimo szacowanego przez nią spadku wydatków na reklamę w prasie codziennej.


REKLAMA




W czwartek Agora podała, że spodziewa się, iż w drugim półroczu 2008 roku wydatki na reklamę w prasie codziennej będą o ok. 3-5 proc. niższe od ubiegłorocznych. "Na dzisiaj podtrzymujemy nasze szacunki dotyczące wzrostu wydatków na reklamę w telewizji, radiu i outdoorze, które przekazaliśmy w sierpniu tego roku" - poinformowała PAP rzecznik Agory Urszula Strych. W sierpniu Agora podwyższyła prognozy wzrostu rynku reklamy w 2008 roku do 12 proc. z wcześniejszych 10-11 proc., po zwyżce rynku reklamy o 17 proc. w pierwszym półroczu, jednak podała wtedy, że spodziewa się w II półroczu ochłodzenia rynku reklamy, ale wynikającego raczej z efektu wysokiej bazy, a nie z potencjalnego spowolnienia gospodarki. Agora podwyższyła wtedy całoroczną prognozę wydatków na reklamę w telewizji do 13-14 proc. z wcześniej przewidywanych 11-12 proc., w magazynach do 6-7 proc. z 5 proc. oraz w radiu do 11-12 proc. z 7-8 proc. Spółka podtrzymała zaś wtedy prognozy wzrostu wydatków na reklamę w internecie 35-40 proc. i reklamie zewnętrznej 10 proc. Spółka prognozowała w sierpniu, że wzrost wydatków na reklamę w dziennikach wyniesie w 2008 roku 4-5 proc. Według sierpniowych szacunków Grupy wydatki na reklamę w I półroczu 2008 wzrosły o prawie 17 proc. Najszybszy wzrost zanotował internet (39 proc.). Wydatki na telewizję wzrosły o 18 proc., na reklamę zewnętrzną o 14 proc., a na reklamę radiową urosły o 15 proc. Wzrost wydatków na reklamę w dziennikach wyniósł 8 proc., natomiast w magazynach prawie 10 proc.