Acer przesuwa się na czołową pozycję

Oprac.e-sieci.pl na podst. acer.pl | 27/10/2008 10:02

Dzięki najlepszym w historii wynikom uzyskanym w trzecim kwartale 2008, firma Acer zapisuje kolejną pozycję na długiej liście sukcesów na rynku PC. Zgodnie z danymi z ogólnoświatowego rynku, opublikowanymi przez firmę IDC, firma Acer zajęła po raz pierwszy czołowe miejsce na rynku PC (komputery desktop, przenośne oraz serwery z procesorami X-86) w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.


REKLAMA




Udział firmy Acer w sprzedaży w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki wynosił 21,3%, podczas gdy udziały firmy HP osiągną 18,7%. Zgodnie z informacjami za 3 kwartał 2008, opublikowanymi przez firmę IDC, w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki sprzedano 27,8 milionów komputerów, przy wzroście 27% w skali roku. Według wstępnych danych IDC firma Acer uzyskała w regionie doskonałe wyniki, w tym wzrost sprzedaży o 90,2% w skali roku. Rozwój rynku PC w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki był spowodowany silnym zapotrzebowaniem na notebooki, a także wprowadzeniem linii przenośnych urządzeń internetowych (netbooków), i doprowadził do znacznych zmian wśród pięciu głównych dostawców. Firma Acer silnie koncentruje się na urządzeniach przenośnych oraz mobilności. Dlatego mogła szybko podjąć działania w sektorze netbooków wprowadzając model Aspire One, co doprowadziło do znacznego wzrostu sprzedaży na rynku EMEA. Zgodnie z raportem IDC, dzięki wprowadzeniu popularnego netbooka, firma Acer uzyskała taki poziom ekspansji na rynku, którego osiągnięcie lub przewyższenie będzie poważnym wyzwaniem. Ponadto, IDC potwierdza, że firma Acer powiększa też swój udział w sektorze komputerów stacjonarnych. „Ogólnie, rozwój rynku PC jest napędzany przez zapotrzebowanie użytkowników na produkty przenośne, a firma Acer zawsze koncentrowała się na rozwiązaniach mobilnych” komentuje Gianfranco Lanci, Dyrektor Generalny (CEO) oraz Prezes spółki Acer Inc. „Uzyskane przez nas wyniki obejmują wszystkie marki Grupy Acer oferowane w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki: Acer, Packard Bell oraz eMachines. Potwierdzają, że solidnym fundamentem wzrostu są nasze inwestycje w prace badawczo-rozwojowe i marketing, a strategia oparta na kilku markach jest taktycznym posunięciem, które przyniosło oczekiwane rezultaty, zarówno pod względem biznesowym, jak i pozycjonowania na rynku. Dzięki połączeniu wyjątkowych doświadczeń i możliwości różnych firm oferujemy szeroką gamę produktów, w której klienci znajdą rozwiązania odpowiadające ich indywidualnym potrzebom, a także jesteśmy gotowi stawić czoła wszelkim trudnościom, które mogą wystąpić. Gwałtowny wzrost sprzedaży firmy Acer wynika z rosnącej świadomości marki, spójności naszego kanałowego modelu biznesowego oraz nowoczesnych technologii stosowanych w naszych produktach.” „Ostatni rok był dla nas przełomowy. Wprowadziliśmy ważną, wewnętrzną zmianę, która wzmocniła naszą firmę jako całość” wyjaśnia Walter Deppeler, Senior Corporate Vice President of Acer Group. „Wyniki uzyskane w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie są wymowne: jesteśmy liderem rynku w 10 różnych krajach (na ogólnym rynku PC) a w 16 krajach zajmujemy czołową pozycję w segmencie notebooków. Ponadto, z przyjemnością odnotowaliśmy znaczący udział w rynku we Włoszech, Czechach, Hiszpanii, Holandii, Rosji, Danii, Francji, Niemczech oraz wielu innych krajach regionu.”