Nowe oblicze ENERGI

Opra. e-sieci. na podst. energa.pl | 03/11/2008 15:44

Grupa ENERGA powołała do życia wspólną markę ENERGA. Odzwierciedla ona zaangażowanie Grupy w innowacyjne działania proekologiczne oraz ujednolica wizerunek kilkudziesięciu spółek należących do Grupy.


REKLAMA




Budowa jednolitego wizerunku organizacji oraz wdrożenie wspólnej marki jest istotnym elementem strategii ENERGI. Spółka chce ją realizować wykorzystując potencjał całej Grupy, dlatego postanowiła wprowadzić jedną, wspólną markę dla 46 spółek. Rozwiązanie to korzystne pod względem wizerunkowym i ekonomicznym jest inwestycją budującą pozycję oraz wartość rynkową ENERGI. Istotnym elementem komunikowania o wspólnej marce jest cykl spotkań członków Zarządu z pracownikami spółek tworzących Grupę oraz publikacja specjalnego numeru biuletynu wewnętrznego, w całości poświęconego nowej marce. - Nowa, wspólna dla całej grupy marka ENERGA oddaje nasze aspiracje, innowacyjny charakter działań, jak również utożsamia system wartości, w które wierzymy i które chcemy promować w codziennym życiu. Skupiają się one wokół haseł - człowiek, środowisko i ENERGA. Respektowanie tych wartości pozwoli Grupie realizować jej misję, którą jest zapewnienie komfortu życia i pracy. Jesteśmy przekonani, że za pewien czas marka ENERGA kojarzona będzie z najwyższą jakością świadczonych usług - mówi Ireneusz Kulka, dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji w ENERGA S.A. Kreację marki ENERGA powierzyła agencji Dragon Rouge. Głównym elementem graficznego odwzorowania wspólnej marki Grupy ENERGA jest dynamiczne "e" symbolizujące: ENERGĘ, energię, ekologię, edukację, efektywność, emocje. - Projektowanie nowego logo zaczęliśmy od obserwacji otaczającego nas świata. Szukaliśmy elementów, które zobrazują wartości, z którymi marka się identyfikuje. Ruch wirowy Ziemi daje światu stabilność i pewność jutra. Postanowiliśmy ten wszystkim znany fakt „ubrać" i zilustrować. Nowe godło ENERGI utożsamia dynamiczny ruch i wirującą energię, która swym ruchem porywa do działania. Jest symbolem optymizmu i aspiracji realizowanych każdego dnia - mówi Paweł Górka, dyrektor artystyczny Dragon Rouge. Logo przykuwa uwagę kształtem oraz nieszablonową kolorystyką. Syntetyczna zieleń odnosi się do ekologii i symbolizuje zaangażowanie Grupy w innowacyjne działania proekologiczne. Kolor bordowy kojarzy się ze szlachetnością, budzi zaufanie oraz sprawia, że w odbiorze społecznym firma postrzegana jest jako poważna i solidna. W wybranych projektach graficznych jako kolor uzupełniający pojawiać się będzie pomarańczowy. Kampania reklamowa promująca aktualnie nowy wizerunek ENERGI obejmuje swoim zasięgiem zarówno media regionalne, jak i ogólnopolskie (m.in.: "Newsweek Polska", "Forbes", "Harvard Business", "Polityka", "Gazeta Wyborcza", "Twój Styl", "Pani", "National Geographic", "Murator"). W projekcie reklamy posłużono się koncepcją potrójnego ogłoszenia, w którym każda strona opowiada historię o firmie. Kompozycja przekazu nawiązuje do kluczowego dla rozwoju Grupy elementu i jej wyróżnika na tle konkurencji - ekologii, promując ENERGĘ jako największego producenta energii ze źródeł odnawialnych (wdrażając proekologiczne postawy ENERGA rozpoczęła dystrybucję faktur w kopertach wykonanych z surowców wtórnych). Wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej umożliwiło odświeżenie witryny www.energa.pl oraz uruchomienie nowych stron internetowych promujących markę ENERGA (www.markaenerga.pl) i serwisów specjalnych.