Rainbow Tours podsumowało październik

Oprac. e-sieci. na podst. egzogroup.pl | 28/11/2008 08:23

Przychody netto giełdowego touroperatora za październik 2008 roku wyniosły ponad 17 milionów złotych. Mimo iż miesiąc ten nie cieszy się taką popularnością jak wcześniejsze, to zapewnił on wzrost o ponad 30%, w porównaniu do okresu analogicznego w 2007 roku.


REKLAMA




Na wzrost sprzedaży wpłynęło przede wszystkim poszerzenie oferty, w tym uruchomienie czarteru do Elijat w Izraelu. Giełdowy touroperator postawił również na rozwój sieci dystrybucji, w tym Biur Obsługi Klienta. Obecnie Rainbow Tours jest w posiadaniu ponad trzydziestu salonów na terenie całego kraju. Zwiększa to dostępność oferty dla Klientów. Zróżnicowanie propozycji, nie tylko pod kątem destynacji, ale również cen, umożliwia turystom szeroki wybór. - Październik to miesiąc gdzie zwykle odnotowuje się niższe zainteresowanie wycieczkami, niż w przypadku okresu wakacyjnego. Wynika to z tego, że w Polsce sezon urlopowy trwa od czerwca do września. Większość Klientów czeka na wycieczki w sezonie zimowym, którego początek przypada na grudzień – mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours. Dowodzą tego wyniki giełdowego touroperatora, które w roku bieżącym za miesiące wakacyjne były wyższe o 50% w porównaniu do tych z roku 2007. Klienci po okresie wakacyjnym często czekają również na dużo tańsze oferty first minute na sezon letni przyszłego roku. Rainbow Tours wydało w połowie listopada nowy katalog na lato 2009, którego rabaty w przedsprzedaży sięgają do 20%. Obroty netto firmy od stycznia do października 2008 w porównaniu do okresu roku ubiegłego wzrosły o ponad połowę i wyniosły ponad 220 milionów złotych. Rainbow Tours S.A. działa na rynku usług turystycznych od 1990 roku i jest jednym z największych polskich touroperatorów. Od października 2007 spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Grupa kapitałowa Rainbow, w której skład wchodzą m.in. portale turystyczne, ponad 40 biur podróży na terenie kraju oraz spółka na Ukrainie, planuje w 2008 osiągnąć sprzedaż brutto w wysokości 300 mln zł.