Oprac. e-sieci. na podst. nowetrendy.pl | 16/01/2009 11:11
Firma Panasonic Corp ogłosiła, że dokona przeglądu swoich inwestycji kapitałowych w roku 2009 na rynku płaskich TV.
REKLAMA
Światowy kryzys, którego efekty będą lepiej widoczne dopiero w bieżącym roku powoduje, że inwestycje w produkcję telewizorów plazmowych będą mniejsze od planowanych o 25% i wyniosą 2,36 mld$, natomiast inwestycje w LCD TV będą mniejsze od planowanych o 21,6% i wyniosą 2,64 mld$. Dodatkowo firma zamierza stopniowo obniżyć początkowo o 1/3, a później nawet o połowę, wykorzystanie mocy produkcyjnych funkcjonujących fabryk. W roku 2012 firma zamierza i to mimo cięć w inwestycjach, wyprodukować około 20 mln sztuk telewizorów plazmowych i tyle samo LCD TV. Zarząd prognozuje, że w 2012 roku sprzedanych zostanie na świecie około 200 mln sztuk płaskich telewizorów, a Panasonic ma mieć w tej sprzedaży udział 20%. W roku 2009 Panasonic zamierza sprzedać 15.5 mln płaskich telewizorów, co jest wielkością o 50% procent wyższą niż wynik uzyskany w roku 2008. Sposobem na osiągnięcie takiego wyniku ma być ulepszenie parametrów technicznych i właściwości użytkowych wytwarzanych telewizorów, rozszerzenie oferty oraz wzmocnienie kanałów dystrybucji zwłaszcza w Europie i Ameryce Północnej, a także rozwinięcie sprzedaży na rynkach wschodzących. Liczba podstawowych serii płaskich telewizorów ma zostać zwiększona z obecnych 4 do 8.