Kellogg i Starbucks niedługo nad Wisłą

Oprac. e-sieci.pl na podst. portalspozywczy.pl | 03/09/2008 13:22

Nasz kraj może się już pochwalić tym, że mamy u siebie już 15 z 17 najbardziej znanych globlnych marek spożywczych. Nad Wisłą brakuje tylko firm Kellogg i Starbucks, ale wydaje się, że ich pojawienie się na polskim rynku to tylko kwestia czasu.


REKLAMA




Firma Kellogg's to producent płatków śniadanowych, natomiast Strbucks prowadzi sieć barów kwowych. N razie nie wiadomo, kiedy na rynku pjaię się pierwsze produkty tych firm, wiadomo natomiast, że w Kutnie powstanie fabryka płatków zbożowych Kellogga za blisko 200 mln zł oraz że AmRest wprowadzi do Polski Starbucksa. „Firma Kellogg już dwukrotnie próbowała wejść na polski rynek: na przełomie lat 80. i 90. przez wynajętą firmę dystrybucyjną oraz w drugiej połowie lat 90., budując w Polsce własną organizację. Za każdym razem bez większego powodzenia. Marka Kellogg's w Polsce jest praktycznie nierozpoznawalna. Zmiana tej sytuacji wiąże się z koniecznością dużych i wieloletnich inwestycji w komunikację marketingową. Nawet dla dużej firmy jest to poważne wyzwanie finansowe, a na efekty czeka się wiele lat – powiedział Wojciech B. Sobieszak, prezes Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, firmy produkującej płatki śniadaniowe Nestle, która ma prwie 50% udziały w polskim rynku.