Oprac. e-sieci.pl na podst. biznespolska.pl | 05/09/2008 12:34
Jak nie dać się oszukać w supermarkecie i wyjść z zakupów z portfelem w miarę rozsądnej grubości? Niestety nie jest to łatwe, ponieważ sieci stosują tyle psychologicznych i handlowych trików, żeby mieć pewność, że zostawimy w kasie tych pieniążków jak najwięcej.
REKLAMA
Prorektor Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania wyjaśnia na czym polegają sieciowe triki „Sieci handlowe wybierają tzw. lidera cen, czyli produkt, który jest znacznie tańszy od pozostałych. Producenci na to przystają, bo może im zależeć na pozbyciu się produktu sezonowego, chcą zdążyć przed upływem daty ważności albo przeprowadzają zmianę technologiczną. Lider cen jest pokazywany w gazetkach reklamowych czy na billboardach i ma przyciągać klientów. Rezygnację z marży hipermarkety rekompensują sobie na innych produktach, które są u nich droższe, niż gdzie indziej”.