Oprac. e-sieci.pl na podst. portalspozywczy.pl | 08/09/2008 13:33
Polacy zaparzają rocznie około 30 ton herbaty wydając na ten cel… ponad 1mld zł rocznie. W statystykach spożycia herbaty zajmujemy trzecie miejsce w Europie i 10 miejsce na świecie. Bez wątpienia herbata stała się naszym napojem narodowym.
REKLAMA
Statystyczny Polak najchętniej sięga po herbatę czarną, ekspresową. Coraz lepszą pozycję na herbacianym rynku zdobywają także herbatki ziołowe. Liderem jest tu bez wątpienia Unilever, który ma 41% rynku wartościowo i 30% ilościowo, właściciel marki Lipton. Herbata jest zwykle przywożona do kraju w kontenerach i dopiero na miejscu konfekcjonowana i pakowana: rozsypywana do torebek ekspresowych i opakowań detalicznych. Tylko droższe gatunki herbaty są pakowane w krajach, z których pochodzą i sprzedawane w oryginalnych opakowaniach. Eksperci zwracają uwagę na to, że wymagania Polaków względem tego napoju stają się coraz większe – zwracamy coraz większą uwagę na jakość herbaty, jej smak, zapach i opakowanie.