Oprac. e-sieci.pl na podst. Gazeta Prawna | 11/09/2008 11:55
Lidl Ekspess to małe osiedlowe sklepiki działające pod skrzydłami niemieckiego Lidla. Pierwszy tego typu sklep powstał na Wyspach.
REKLAMA
Testowy londyński market to połączenie dyskontu z małym sklepem typu convenience. Pojawienie się tego typu sklepów w innych krajach jest tylko kwestią czasu. W naszym kraju będzie to duża konkurencja dla Carrefoura i Tesco, które już tego typu sklepy założyły. Obecnie francuska sieć ma w Polsce 12 sklepów convenience -„Carrefour 5 minut” i już planuje otwieranie następnych obiektów. Tesco właśnie uruchamia pierwszy tego typu sklep, a do końca następnego roku chce mieć ich kilkanaście. Zainteresowanie dużych sieci małymi sklepikami wynika z dużego nasycenia polskiego rynku dużymi marketami, poza tym są one szansą na dotarcie do nowych klientów w małych miasteczkach i wioskach.