Oprac. e-sieci.pl na podst. biznespolska.pl | 18/09/2008 11:04
Strategia rozwoju Grupy Muszkieterów na wschodzie Polski obejmuje województwo podkarpackie, mazowieckie, lubelskie i warmińsko - mazurskie. Do końca 2008 roku ma tu powstać około 10 supermarketów Grupy. Wszystkie sklepy Muszkieterów będą działały na zasadzie franczyzy, czyli będą prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców, którzy kupią licencję na biznes. Pierwsze placówki powstaną w Tarnobrzegu, Pszczynie i Szczytnie. Dotychczas Grupa Muszkieterów skupiała się głównie na rynku południowo - zachodnim, i tam działa najwięcej jej sklepów. Aktualnie sieć posiada w całym kraju ponad 170 supermarketów spożywczych Intermarche i Bricomarche - z branży "dom i ogród".
REKLAMA
Teraz uwaga Muszkieterów skierowana jest na rynek wschodniej Polski. Firma nastawiona jest na otwieranie supermarketów w mniejszych miastach liczących od 50 tys. mieszkańców i na obrzeżach większych aglomeracji. W ten sposób firma chce wykorzystać rosnący potencjał rynku spożywczego. W 2007 roku Grupa wypracowała 2,5 mld zł obrotów, z czego 2 mld 120 mln zł przypadło na Intermarché, a 417 mln zł na sklepy Bricomarché. - Chcemy wykorzystać dobrą koniunkturę panującą na rynku. Otwieranie supermarketów w Polsce wciąż jest opłacalne - dodaje Marek Feruga. Aby zostać właścicielem supermarketu w Grupie Muszkieterów trzeba zainwestować 350 tys. zł. Każdy supermarket Intermarche i Bricomarche to odrębna spółka z o.o. z rodzinnym kapitałem. Kwota 350 tys. zł nie jest opłatą za licencję. Pieniądze wracają do inwestora jako kapitał zasilający jego spółkę, która zarządza supermarketem. Łącznie kapitał zainwestowany w nowy supermarket musi pokrywać 20 proc. kosztów całej inwestycji. Ponadto franczyzobiorcy przechodzą półroczne szkolenie podczas którego poznają zasady działania sklepu i zarządzania biznesem.