Hortex chce eksportować do Rosji

Oprac. e-sieci.pl na podst. Gazeta Prawna | 08/07/2008 09:05

Polscy konsumenci napojów i soków niezwykle przywiązani są do marek rodzimych, z których naszym największym zaufaniem cieszy się Hortex.


REKLAMA




Jak wynika z badań przeprowadzonych przez brytyjską firmę badawczą Canadean, spożycie napojów w Polsce nie różni się od średniej krajów tzw. starej Unii i wynosi 22 litrów na osobę rocznie. Zdecydowanym liderem europejskim w tym zakresie są Niemcy, rocznie 36 litrów na osobę. Liderem światowym są Stany Zjednoczone, gdzie roczna konsumpcja wynosi 60 litrów na osobę. 60 – 70% sprzedaży soków i napojów na naszym rynku przypada na marki oferowane przez dostawców polskich. Rynek ten powiększa się o kilkanaście procent rocznie. Przedstawiciele firm mówią, ze polski rynek jest tak skonsolidowany, że wywalczenie nawet jednego procenta dodatkowych udziałów w rynku wymaga dużego wysiłku i ogromnych nakładów finansowych. Największym udziałowcem Hortex – 93% - jest Argan Capital, fundusz wydzielony z Bank of America, który zamierza nadal inwestować w rozwój firmy. Prezes Hortex-Holding, Tomasz Kurpisz odsłania plany na najbliższe pięć lat. Na modernizację linii rozlewniczych i pakujących, a także budowę nowego centrum logistycznego i dystrybucyjnego w Rosji, planuje inwestycje w wysokości 200 mln zł.