Opra. e-sieci. na podst. Informacja Prasowa | 05/11/2008 11:00
1euro wystarczy, by zapewnić pięciorgu dzieciom książki do szkoły przez cały rok. 1 euro za każdą sprzedaną zabawkę pluszową pomaga zwiększyć dostęp do edukacji - to cel corocznej, przedświątecznej akcji IKEA. W dniach od 3 listopada do 24 grudnia sklepy IKEA przekazują 1euro na rzecz projektów wspólnie realizowanych z UNICEF.
REKLAMA
Ze sprzedaży pluszaków IKEA na świecie przekazała w minionym roku kwotę 4.3 miliona euro. Polscy klienci IKEA kupili w zeszłym roku 141 tysięcy pluszowych zabawek, co oznacza, że IKEA w Polsce przekazała141 tysięcy euro. Celem tegorocznego przedsięwzięcia jest zwiększenie szans na lepszą edukację dzieci poprzez realizację projektów UNICEF, prowadzonych w następujących krajach: w Wietnamie, Sierpa Leone, Tadżykistanie, Uzbekistanie, Macedonii, Mołdawii i Afryce Południowej. Oto najważniejsze punkty tych projektów:
• Poprawa jakości nauczania: szkolenia dla nauczycieli, materiały i pomoce
naukowe, ławki szkolne i biurka, przybory szkolne dla dzieci.
• Poszerzenie dostępu do edukacji: budowanie szkół bezpiecznych dla dzieci,
kreowanie dobrego środowiska do nauki, zapewnienie elementarnych warunków,
np. woda pitna i sanitariaty.
Akcja „1euro to majątek” przeprowadzana jest w 253 sklepach IKEA na świecie, a w tym w siedmiu polskich sklepach: w Warszawie na Targówku, w Jankach k. Warszawy, w Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i Katowicach. Zabawki pluszowe kupowane na prezent, odmieniają jednocześnie życie wielu dzieci. W asortymencie IKEA znajduje się około 70 pluszaków dla dzieci w różnym wieku, w cenach od 9,99 do 49,99zł. „Projektując te zwierzaki chcieliśmy, by były delikatne i mięciutkie. By zawsze chciało się je przytulić. Pluszaki potrafią być dla dziecka wszystkim – zwierzątkiem, towarzyszem zabaw, najlepszym przyjacielem na całe
życie”, mówi Silke Leffler, projektantka zabawek z serii FABLER.