Oprac. e-sieci. na podst. secus.pl | 22/11/2008 11:20
Reporter SA spółka odzieżowa z portfela Secus Investment Sp z o.o. podbija rynek azjatycki. Oferta Reportera przypadła do gustu młodym Chińczykom. Z końcem roku zarząd Reportera zadecyduje czy rok 2009 rozpocznie pod znakiem smoka i otworzy w Chinach kolejne salony.
REKLAMA
Marka Reporter w „Rankingu najcenniejszych polskich marek", który przygotowywany jest przez Rzeczpospolitą i Acropolis Advisory, została wyceniona na 68 mlnzł a według badań przeprowadzonych przez MillwardABrown SMG/KRC Reporter jest szóstym najbardziej rozpoznawalnym brandem odzieżowym w Polsce, tuż przed Reserved i tuż za takimi markami jak Levi's czy Wrangler. „Chiński rynek jest bardzo dynamiczny przez co daje ogromne możliwości rozwoju. Przewagą tego rynku jest to, że na miejscu są producenci a na budowę sieci w Chinach, nie potrzeba aż tak dużych nakładów finansowych." - mówi Marcin Juzoń, Prezes Reportera. Zainicjowane z początkiem roku 2008 przez menedżerów Secus Investment procesy restrukturyzacyjne w Reporterze przynoszą wymierne efekty: pełną bieżącą płynność spółki, zwiększenie sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku 2007, inwestycje w Azji i nową ciekawą kolekcję. „Bardzo dużo dobrego zostało już zrobione, ale przed nami kolejne wyzwania. Po kolei, systematycznie wdrażamy elementy przyjętej strategii." - mówi Marcin Juzoń. W 2005 roku Secus Investment Sp z o.o. nabył 8-proc. pakiet akcji Reportera za 15 mln zł zyskując tym samym głos w radzie nadzorczej. W 2007 zaniepokojeni sytuacją w firmie Reporter menedżerowie Secus Investment podjęli decyzję o interwencji i zaproponowali zmiany, które w ich ocenie pozytywnie wpłyną na kondycję spółki. Reporter SA to firma odzieżowa obecna na polskim rynku od 1994 roku. Reporter posiada ponad 200 salonów w kraju i zagranicą. Celem spółki jest zbudowanie międzynarodowej marki dla młodych i energicznych konsumentów, która wyznacza trendy w modzie. Spółka była wielokrotnie nagradzana; jest m.in. zdobywcą Gazeli Biznesu 2007 czy tytułu CoolBrands 2006.