Oprac.e-sieci.pl na podst. fashionhouse.pl | 26/11/2008 08:18
Największe w Polsce centrum outletowe Fashion House w Piasecznie zostało otwarte 3 lata temu, 16 listopada 2005 roku. Od tego momentu piaseczyński outlet odwiedziło prawie 6 milionów klientów, którzy jak wynika z badań* stają się coraz bardziej dojrzałymi konsumentami. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania kupujących, piseczyński outlet w ciągu trzech lat działania potroił liczbę sklepów z markowym asortymentem sprzedawanym w cenach niższych o 30-70 procent.
REKLAMA
Badania nad preferencjami robienia zakupów przeprowadzone przez Pentor Research International wykazują, iż najlepszym sposobem na oszczędzanie podczas zakupów są przeceny, wyprzedaże i obniżki cen. Jednak w tradycyjnych centrach handlowych występują one jedynie sezonowo, a jakość oferowanego asortymentu nie zawsze spełnia oczekiwania klientów. Idealnym miejscem, w którym markowe produkty przez cały rok nabyć można w cenach niższych o 30-70 procent niż w firmowych sklepach, jest centrum outletowe Fashion House w Piasecznie. - Już od trzech lat staramy się sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających konsumentów i stale poszerzamy asortyment, mając na uwadze zmieniające się oczekiwania klientów. To co u nas jest niezmienne, to oferta najwyższej jakości markowych produktów w atrakcyjnych cenach, do której przekonuje się każdego miesiąca coraz więcej osób. Na 100 klientów odwiedzających nasze centrum, aż 80 dokonuje zakupu, podczas gdy w tradycyjnych centrach takich kupujących jest średnio połowę mniej - mówi Marzena Janiszewska, marketing manager Fashion House Piaseczno. Od momentu powstania podwarszawski outlet odwiedziło prawie 6 milionów osób. Już po pierwszym roku działalności liczba klientów Fashion House wzrosła o ponad połowę. W drugim i trzecim roku działalności outlet wciąż mógł się pochwalić dużym, przeszło 20 procentowym wzrostem liczby kupujących w nim osób. - Coraz więcej osób ceni sobie markowe produkty, gdyż są gwarancją wysokiej jakości, a ich cena w outlecie jest dużo niższa niż w firmowych sklepach. Nabywanie wysokiej jakości w niskiej cenie to tzw. „smart shopping", czyli mądre, rozsądne i sprytne kupowanie. Jeszcze trzy lata temu, przed powstaniem naszego centrum, konsumenci, którzy chcieli kupić wysokiej klasy produkt musieli udać się do firmowego sklepu i słono zapłacić. Nasz outlet pokazał, że markowe wcale nie oznacza drogie, dzięki czemu zyskał tak wielu sympatyków - dodaje Marzena Janiszewska. Dzięki przeprowadzanym cyklicznie badaniom konsumenckim, Fashion House w Piasecznie, poznaje preferencje klientów. Na wzrastające potrzeby konsumentów odpowiada coraz bogatszą ofertą markowej odzieży, obuwia, a także sprzętu gospodarstwa domowego, artykułów do wystroju wnętrz itp. W 2005 roku w piaseczyńskim outlecie było ponad 40 sklepów, w roku 2006 liczba ta przekroczyła 80. Aktualnie outlet liczy ponad 100 sklepów, mówić więc można o potrojeniu oferty centrum w ciągu trzech lat działalności.