Zakupy online przez komórkę

Oprac. e-sieci. na podst. kolporter.com.pl | 29/11/2008 08:45

Zakupy internetowe bezpośrednio przez telefon komórkowy zaproponował swoim użytkownikom sklep Kolporter.pl.


REKLAMA




Sklep kolporter.pl to pierwszy w Polsce serwis internetowy, który umożliwia kupowanie w sieci książek, muzyki, filmów i gier bez konieczności uruchamiania komputera. Wszystko dzięki nowej wersji serwisu dostępnej pod adresem mobi.kolporter.pl, którą stworzono specjalnie dla użytkowników telefonów komórkowych. – Wystarczy wpisać na klawiaturze telefonu mobi.kolporter.pl, a zakupy dokonane przez komórkę są realizowane tak samo jak te zamawiane za pomocą komputera – mówi Robert Sołkiewicz, pełnomocnik zarządu ds. strategii i rozwoju e-biznesu Kolportera S.A. – Klient umieszcza produkty w koszyku i płaci za nie gotówką przy odbiorze. Transakcje są automatycznie zapisywane na koncie klienta w naszym sklepie. Pełna integracja systemu umożliwia np. rozpoczęcie zakupów przy użyciu komórki, a zakończenie ich przy użyciu komputera i na odwrót – dodaje. Strony mobilnego sklepu są wyposażone w intuicyjny system nawigacyjny. - Dla wygody użytkowników zostały zbudowane tak, aby czas potrzebny na ściągnięcie opisów każdego ze 180 tysięcy produktów dostępnych w sklepie i ich zdjęć był jak najkrótszy – mówi Piotr Karwatka, dyrektor technologii w firmie Divante, która stworzyła mobi.kolporter.pl. Pomimo różnic w wyglądzie, wersja mobilna jest całkowicie zintegrowana z systemem internetowej księgarni kolporter.pl. Zastosowano tu także zaawansowany mechanizm wyszukiwawczy NetSprint eCommerce. Umożliwia on nie tylko pełno tekstowe wyszukiwanie haseł z użyciem fleksji języka polskiego czy stosowanie dowolnych parametrów filtrowania i sortowania wyników, ale także sugeruje użytkownikowi poprawne zadanie pytania. – To pierwsza w Polsce wyszukiwarka zaimplementowana u klienta, która umożliwia przeszukiwanie oferty eCommerce poprzez wiele kanałów dostępu. W tym przypadku jest to kanał mobilny i strona www - mówi Justyna Skorupska, dyrektor pionu rozwiązań korporacyjnych Netsprint.pl. Uruchomienie mobilnej wersji sklepu kolporter.pl to zdaniem jego twórców kolejny krok w kierunku wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które pozwolą na zwiększenie wygody klientów. Budowa nowego kanału sprzedaży ma również zwiększyć dostępność serwisu, a przez to umożliwić dotarcie do nowych grup klientów. Sklep internetowy kolporter.pl jest własnością Kolportera SA, największego polskiego prywatnego dystrybutora prasy.