Sieć Real zwycięzcą przedświątecznego rankingu sieci handlowych

Oprac. e-sieci. na podst. www.real.pl | 04/12/2008 14:20

Real został zwycięzcą corocznego rankingu wielkich sieci handlowych tygodnika „Polityka”, przeprowadzanego wspólnie z instytutem badawczym GfKPolonia. W łącznej klasyfikacji Real uzyskał 247,41 punktów i zajął pierwsze miejsce przed Tesco z 243,45 punktów i Auchan, który został oceniony na 234 punkty.


REKLAMA




Ankieterzy odwiedzili po trzy placówki największych sieci hipermarketów: Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Kaufland, Real i Tesco. Na wynik rankingu, który ukazał się w numerze 49 pod tytułem „Świątecznych alejek czar”, złożyły się zarówno punkty przyznane za poziom cen, jak i kryteria istotne z punktu widzenia wygody klientów. Do tego wyniku znacznie przyczyniła się znakomita ocena cech zapewniających wygodę klientów: widoczność i poprawność cen, łatwość znalezienia koszyka czy wózka oraz poruszania się z nim na terenie sklepu – tutaj w większości kategorii Real uzyskał maksymalną ilość punktów. Sieć uzyskała również najwyższą ocenę poziomu obsługi klienta (długość oczekiwania do kasy, stoisk czy punktu obsługi), możliwość opłacenia domowych rachunków i uzyskania dodatkowych bonusów za zakupy. „Tajemniczy klienci” badali ceny ponad czterdziestu podstawowych produktów spożywczych. Interesowały ich zarówno produkty najtańsze, jak i markowe. Suma koszyka z tymi produktami w Realu opiewała na 229 złotych i 1 grosz, dzięki czemu sieć zajęła w tej kategorii trzecie miejsce. „Co roku ranking budzi w naszej sieci duże zainteresowanie i stanowi cenną wskazówkę, jeśli chodzi o kryteria oceny klientów.” – mówi Kef van Helbergen, prezes zarządu Reala. „Jesteśmy bardzo dumni z czołowej pozycji – zespół naszej sieci włożył szczególnie dużo pracy w zapewnienie maksymalnej wygody wszystkim kupującym. Wyniki raportu „Polityki” dobrze odzwierciedlają to staranie o przyjemność z zakupów. Jednocześnie doceniona została dbałość Reala o satysfakcjonujący klientów poziom cen. Cieszę się tym bardziej, że to już kolejne wyróżnienie dla Reala, po przyznanej ostatnio sieci Grand Prix Złoty Laur Konsumenta w plebiscycie „Przeglądu Gospodarczego”.