Sieci centrów outletowych rosną w siłę

Oprac. e-sieci. na podst. Fashion House | 23/12/2008 13:46

Niektóre branże rosną szybciej w czasie kryzysu_Ekspansja marek w sieci centrów outletowych. Sprzedaż outletowa to jedna z branż, które nie tylko nie tracą, ale mają szansę na jeszcze szybszy rozwój w czasie kryzysu. Fashion House Outlet Centre, jedna z największych sieci centrów typu outlet w Polsce, poinformowała o uruchomieniu przed końcem roku kilkunastu nowych sklepów w Piasecznie, Gdańsku i w Sosnowcu.


REKLAMA




Centra outletowe to miejsca, w których pełnowartościowe produkty renomowanych marek sprzedawane są po cenach niższych od 30 do 70 procent od cen w sklepach tradycyjnych tych samych firm.
- Formuła sprzedaży outlet zapoczątkowana w latach 60-tych w Stanach Zjednoczonych to recepta na rozwój biznesu również w trudniejszym czasie, kiedy konsumenci liczą się z każdą złotówką, ale przyzwyczajeni do sytuacji sprzed kryzysu nie chcą rezygnować ze sprawdzonych produktów wysokiej jakości - tłumaczy Katarzyna Czapran z Fashion House.
W listopadzie br. firma zaanonsowała rozpoczęcie kolejnej rozbudowy swojego centrum w Sosnowcu. W Gdańskim Fashion House klienci z Polski i zagranicy mogą nabyć produkty już 215 marek. W największym centrum outletowym w Polsce – Fashion House Piaseczo, tylko w grudniu uruchomiono pięć nowych sklepów m.in. pierwszy na Mazowszu outletowy salon VIP Collection.
- Rozwój rynku outletowego w Polsce napędzają producenci prestiżowych marek, zarówno polskich jak i zagranicznych, którzy poszukują nowych kanałów sprzedaży. Ich zainteresowanie wzrasta proporcjonalnie do skali kryzysu - dodaje Katarzyna Czapran z Fashion House.
Prócz wspomnianego VIP Collection klienci podwarszawskiego outletu jeszcze przed świętami będą mogli kupić produkty tańsze do 70 procent w salonie Mituu oferującym artykuły wystroju wnętrz, a fani mody młodzieżowej i osoby związane z kulturą hip-hop, grafitti czy breakdance, zrobią zakupy w USA Sports - sklepie z takimi markami jak: Tribal, Karl Kani, Ecko Unlimited, Pelle Pelle. Obuwie, odzież outdoorową i sprzęt turystyczny marek m.in.: Alpinus czy Campus, znajdą w nowym salonie Planet Outdoor.
W ofercie piaseczyńskiego outletu znalazła się również popularna sportowa marka Hummel. Drugi taki punkt zostanie otwarty już w najbliższym czasie w Fashion House w Gdańsku, gdzie także w ostatnich dniach uruchomiły swoje sklepy takie marki jak angielska Umbro czy wnętrzarski HOME STUDIO.
W Fashion House w Sosnowcu w ciągu ostatnich dwóch miesięcy pojawiło się 11 nowych salonów.
W pierwszym kwartale 2009r, po zakończeniu trwającej rozbudowy, właściciele centrum planują otwarcie kolejnych sklepów.