„E-commerce w Polsce” – raport o kondycji polskiego handlu sieciowego

Oprac. e-sieci.pl na podst. www.marketing-news.pl | 24/07/2008 14:01

Firma Gemius S.A. we współpracy z serwisami 9sekund.pl i iStore.pl przygotowała raport „E-commerce w Polsce” z którego wyłania się obraz handlu sieciowego w Polsce.


REKLAMA




Niemal wszyscy użytkownicy sieci słyszeli o możliwości robienia zakupów przez Internet, a 66% internautów w Polsce choć raz dokonało takiego zakupu. 37% internautów robi zakupy w sieci co najmniej raz w miesiącu, 41% zaś kilka razy w roku. Większą popularnością niż sklepy cieszą się akcje internetowe – najbardziej znanym serwisem jest allegro.pl, który wymieniło aż 99% respondentów. Najlepiej rozpoznawanym sklepem internetowym jest merlin.pl. ponad połowa internautów uważa, że zakupy w sieci są tańsze od tych dokonywanych w tradycyjnych sklepach. Zmniejszył się także odsetek osób uważających, że kupowanie przez Internet jest ryzykowne. Ponad 70% badanych miało jednak zastrzeżenia co do działania serwisów handlowych w sieci – najczęściej dotyczyły one podawania nieprawdziwych danych o produktach, trudności ze znalezieniem preferowanego produktu oraz długi czas oczekiwania na przesyłkę.