Oprac. e-sieci.pl | 19/08/2008 14:00
W pierwszej połowie roku aż 52 przetwórnie zdobyły w Polsce certyfikaty uprawniające do produkcji żywności ekologicznej. W ciągu ubiegłego roku liczba tych zakładów zwiększyła się o 27% - do 207. Jednak z rynkiem produktów ekologicznych jest w naszym kraju niezbyt dobrze – ogółem zajmuje 1% w rynku spożywczym.
REKLAMA
Aby sytuację tę zmienić, potrzebna jest promocja – co do tego zgodni są wszyscy producenci. Poprzednia, finansowana przez Unie Europejską i rząd, kampania promocyjna nie przyniosła spodziewanych rezultatów. Rząd zrezygnował z kolejnych, jednak pole do manewru zostawił samym producentom i przetwórcom, ” w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013 zarezerwowanych jest 30 mln euro dla grup producentów na działania promocyjne i informacyjne - mówi Michał Rzytki, naczelnik Wydziału Rolnictwa Ekologicznego w Ministerstwie Rolnictwa. Z pieniędzy tych będą mogli skorzystać także producenci wyrobów regionalnych. Refundacja pokryje 70% kosztów, resztę muszą zapłacić producenci. Kampanię promocyjną ekożywności rozpoczyna tez komisja Europejska.