Oprac. na podst. onet.pl | 26/08/2008 09:47
FSO zakończy produkcję Lanosa 28 sierpnia 2008 roku. Montaż tego modelu w Polsce rozpoczęła się we wrześniu 1998 roku, a jego produkcja rok później.
REKLAMA
Wstępne prognozy FSO zakładały produkcję 235 tys. pojazdów w 2008 roku, z czego 70 tys. to Lanosy i 95 tys. zestawów montażowych, które miały trafić na Ukrainę. Zakończenie produkcji Lanosa oznacza utratę pracy osób pracujących w spółkach zależnych od FSO – m. in. zakłady w Grójcu, gdzie produkuje się fotele do tych modeli.
Lanos to samochód, który kojarzy się z koncernem Daewoo. Jednak w wyniku kłopotów finansowych koreańskiego koncernu FSO podpisała umowę dającą prawa do samodzielnej produkcji Lanosa. Początkowo miała ona obowiązywać do końca 2006 roku, a prawa do sprzedaży do połowy 2007 roku. Jednak na przełomie 2006 i 2007 roku przedłużono prawa do produkcji do końca 2008 roku, a sprzedaży do połowy 2009 roku. Po zakończeniu produkcji w Polsce, Lanos będzie produkowany przez AvtoZAZ.